6 C
București
joi, 9 ianuarie 2025
AcasăSpecialPasarela chelului

Pasarela chelului

Chelului, tichie de margaritar ii trebuie? Sau, aplicat la viata tumultoasa si circulatia extrema din capitala, ne putem intreba daca bucuresteanului pasarele din sticla suspendate prin tot centrul ii trebuie??? Prin urmare, intre tichia de margaritar a chelului si proiectul de impartire a Bucurestiului in trei zone, legate intre ele prin tuburi pietonale din metal si sticla, ar putea exista o legatura. Raspunsul zboara insa prin capetele primarilor, consilierilor si ale celor de la sistematizare. Calatorie sprancenata!

Bucuresti, mai 2222. Traficul rutier din capitala Romaniei s-a rezolvat. Nimic nu mai misca. "Navetele" (masinile, nu cele de bere) s-au inmultit in asa hal, incat toate strazile si stradutele au fost transformate ad-hoc in parcari. In Giulesti-Sarbi tot nu e canalizare. Iar pe centura "navele-cargo" (TIR-urile) inainteaza cu viteza luminii in momentul opririi curentului. Deloc. Dar pasarelele din metal si sticla salveaza orasul. In fiecare dimineata, bucurestenii isi sterg entuziasti de praf masinile si pornesc pe jos sau cu bicicleta, rolele, skateboard-ul, etc. spre serviciu. Mai dificil este de ajuns la aeroport, dar se rezolva daca pasagerii se grabesc si o iau spre Otopeni cu doua zile inainte. Sumbru, bine ca nu o sa apuc vremurile alea. Dar vreau ca urmasii, urmasilor mei sa stie cum s-a ajuns in aceasta situatie.

Bucuresti, mai 2008. Consiliul General al Capitalei a aprobat proiectul Trans Central Urban Bucuresti (TCUB). Suna de parca ar fi urmatorul episod din Star Trek, nu? Ei bine, da, este un proiect S.F. ambitios, ce prevede impartirea centrului capitalei in zone de promenada, culturale si de cumparaturi si construirea unor pasarele pietonale din metal si sticla. O pasarela va traversa Dambovita, facand legatura intre Parcul Izvor si Str. Brezoianu, alta va lega centrul istoric de Str. Ion Campineanu, traversand Bd. Regina Elisabeta iar cel mai lung "tub" porni din zona Unirii si va ajunge pana in Piata Romana. Justificarea? "Intre Bulevardul Unirii si Romana va exista o pasarela, astfel ca pietonii si biciclistii sa ajunga dintr-o parte in alta in maximum 15-20 de minute", potrivit lui Teodor Frolu, unul dintre arhitecti. Parerea mea este insa ca cei care au aprobat acest proiect au fost lasati sa se uite prea mult la filme si au pierdut legatura cu realitatea. Schimbati va rog programul! Bucurestiul are nevoie de pasaje rutiere, supra sau subterane, parcari, metrou pana la Aeroportul Otopeni, etc. Nu de tichie de margaritar.

Cele mai citite

Curtea de Apel București a publicat motivarea în cazul acțiunii lui Călin Georgescu privind alegerile prezidențiale

Curtea de Apel București a publicat miercuri seara motivarea deciziei prin care a fost respinsă, pe 31 decembrie, acțiunea deschisă în justiție de Călin...

4 elemente esențiale în designul unei băi pentru un aspect elegant

Pentru a oferi o experiență cât mai plăcută, noi și partenerii noștri folosim tehnologii precum cookie-urile pentru a stoca și / sau a...

Pompele de căldură și confortul termic pe tot parcursul anului

Într-o lume în care eficiența energetică și confortul termic sunt tot mai importante, pompele de căldură au devenit soluția ideală pentru menținerea unui...
Ultima oră
Pe aceeași temă