13.9 C
București
sâmbătă, 21 septembrie 2024
AcasăSpecial"K", de la Kurz

„K”, de la Kurz

Mai mare nu inseamna intotdeauna mai bine. Poate doar in unele cazuri si, si atunci, ar putea fi discutabil. Nu are rost sa intram pe teren "minat"!

In ceea ce priveste masinile, in general, si cele 4×4, in special, lucrurile sunt mult mai simple. Terenul accidentat, obstacolele, vadurile, varfurile de panta, etc. nu priesc automobilelor mari si grele. Practica a demonstrat acest lucru. Iar Mercedes-Benz, un nume de referinta in acest domeniu, revine si demonstreaza "teoria", prezentand noul GLK.

GLK-ul este mai scurt decat nava-amiral GL-Klasse, lucru spus clar de "K"-ul din nume, care este prescurtarea cuvantului "Kurz" (scurt, in germana). Iar "G"-ul are rolul de a aduce aminte de regele neincoronat al off-road-ului, G-Klasse. Mai mult, noul SUV (Sport Utility Vehicle) Mercedes are numai 4.528 mm lungime, 1.840 mm latime si 1.689 mm inaltime, ceea ce il propulseaza in clasa SUV-urilor premium compacte, alaturi de BMW X3, Audi Q5 si Volvo XC60. Interesant!

Expresivitate distincta

Mercedes GLK face un pas in fata in ceea ce priveste expresivitatea design-ului. Evident, nimeni nu s-ar putea indoi ca ar fi un Mercedes chiar daca l-ar vedea de la distanta. Dar caroseria bine proportionata a SUV-ului si modul armonios in care se intrepatrund liniile clasice, drepte, cu cele curbe si elegante aduc aminte de rafinamentul limuzinelor constructorului german. Iar suprafetele plane, de mari dimensiuni, combinate cu elemente proprii masinilor off-road, precum consolele scurte, montantii subtiri si parbrizul nu foarte inclinat, contribuie si ele la imaginea de ansamblu. Unghirile de atac si degajare (23 & 25 de grade) si garda la sol generoasa (201 mm) anunta ca noul GLK nu va face mofturi la aventurile in teren.

Agilitate controlata

Suspensia modelului GLK beneficiaza de sistemul Agility Control, care rezolva in mare parte problemele de ruliu si stabilitate specifice SUV-urilor.
O suspensie normala nu poate si sportiva pe sosea si agila si confortabila in off-road. Daca se pune accentul pe sportivitate si tinuta de drum, suspensia si, mai ales, amortizoarele trebuie sa dea dovada de fermitate, ceea ce afecteaza confortul si limiteaza capacitatile masinii in teren accidentat. Iar, daca vehiculul dispune de o suspensie mai moale, pierde la capitolul tinuta de drum. Agility Control insa, combina cele doua tipuri de suspensie, forta de absorbtie a amortizoarelor fiind flexibila si nu lineara. In mod normal, pe sosea sau pe drumuri usor accidentate, sistemul raspunde incet, imbunatatind confortul si comportamentul off-road al masinii. Dar daca se conduce dur si se fac manevre bruste, Agility Control intareste amortizoarele, asigurand o manevrabilitate optima. Trebuie vazut insa, cum va sta sistemul la capitolul fiabilitate…

4MATIC

Motricitatea GLK-ului este asigurata de un sistem de tractiune integrala de tip 4MATIC, cu distributie asimetrica a puterii intre punti. In mod normal, cuplul este transmis 45:55 fata/spate. Dar electronica vegheaza (ESP, ASR, 4ETS) iar diferentialul central, cu un ambreiaj multi-disc integrat, poate modifica raportul in cateva zecimi de secunda. Haldex, am auzit de tine!

Butonul "G" este puntul "G" al GLK-ului. El este situat la vedere, pe consola centrala, si nu ca in alte cazuri. Iar prin apasarea sa se poate obtine satisfactie maxima in teren: cutia de viteze 7G-TRONIC isi modifica punctele de schimbare ale treptelor, pedala de acceleratie se "inmoaie", pentru a fi mai usor de controlat pe hartoape, si se activeaza programul de off-road al ESP-ului. Daca se mai apasa o data, se activeaza si DSR-ul (sistemul de asistare la coborare).

 

Dar de scos, nu se pot scoate? Ramane de vazut cand masina va fi disponibila pentru un drive test.

Relaxare in stil propriu

Arhitectura exterioara distincta se continua si in interiorul GLK-ului. Pe de o parte, materialele de buna calitate si atentia pentru detaliu aduc aerul contemporan al limuzinelor Mercedes. Iar, pe de alta, design-ul ergonomic si atent studiat vorbesc despre noi standarde in acest segment.

Plansa de bord domina habitaclul, prelungindu-se optic cu panourile usilor fata. Instrumentarul este complet iar in partea centrala troneaza un display de mari dimensiuni.

In ceea ce priveste spatiul, GLK-ul este mai generos decat pare. Specialistii constructorului german au reusit sa contureze habitaclul astfel incat sa se apropie de cel al fratelui mai mare, M-Klasse. Iar spatiul de depozitare oferit este de 450 litri.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă