13.9 C
București
sâmbătă, 21 septembrie 2024
AcasăSpecialCealalta fata a sLoganului

Cealalta fata a sLoganului

Dacia Logan va suferi in curand un facelift, o operatiune normala de revitalizare a imaginii. Sau, mai corect spus, se afla in plin proces de schimbare, daca avem in vedere fotografiile-spion care circula de ceva vreme pe Internet. Banuiesc ca le-ati vazut deja, asa ca n-am sa le aloc spatiu, mai ales ca nu sunt spectaculoase. Dar "sLoganul" merita analizat. Pe scurt, "noul" Logan va primi alte blocuri optice fata si spate, un eleron mai pronuntat, integrat in capacul portbagajului, si un interior usor restilizat. Prin urmare, nici vorba de un facelift complex, cum se zvonea si cum ar fi fost normal, dupa patru ani de la lansare. Sigur, restilizarea unor elemente de tabla ale caroseriei s-ar fi tradus printr-o crestere a costurilor, schimbarea preselor si a matritelor fiind destul de scumpa. Totusi, nu cred ca ar fi fost un capat de tara pentru cei de la Dacia-Renault, mai ales daca avem in vedere vanzarile. Dar, vorba romanului, "las-o ma ca merge si asa"… stiu, unii vor spune ca sunt carcotas si o sa fiu acuzat ca ma numar printre cei cu figuri. Nici vorba! Din punctul meu de vedere, Logan-ul este o masina care are ce oferi si poate satisface, in conditiile unui pret de 7.500-10.000 de euro. Modelul de 6.400 euro mi se pare depasit din punct de vedere al confortului si sigurantei (pentru timpul in care traim, aerul conditionat, ABS-ul si airbag-urile nu mai mofturi). Iar, in cazul celor de peste 10.000 de euro, deja exista multe alte variante mai atractive. Sa revenim, insa. La partea frontala, Dacia Logan facelift va dispune de alte blocuri optice. Acestea au un design unitar, oglinda farului si lampile de pozitie si semnalizare intrand sub aceeasi sticla (plastic). De o noua grila, putin mai arcuita, in stil Sandero, si de un parasoc usor redesenat. Cam atat! Nu tu o cuta, o protuberanta, un artificiu de design, ceva care sa faca diferenta. Prin urmare, daca lucrurile vor ramane asa, orice "Loganist" va putea sa-si faca facelift daca il va "lovi" usor pe vecinu’ in parcare, dar suficient pentru a-si sparge farurile si crapa bara. La partea din spate, cam aceeasi poveste. Capota restilizata a portbagajului are trasat doar un eleron mai pronuntat si ii lipsesc protuberantele in "V", iar centrul atractiei il reprezinta blocurile optice, cu o terminatie arcuita in partea superioara, ce se pozitioneaza in prelungirea eleronului. In alte cazuri, de exemplu "noul" Ford Focus, nu merg astfel de smecherii. Ca sa-ti faci din vechiul Focus, noul Focus trebuie sa-i dai aproape dauna totala in fata. Sper ca nu v-am dat idei (!?)… Ideea comparatiei avea alt scop. Nu numai Dacia a recurs, recurge si va recurge la facelift-uri de suprafata dar, dupa patru ani de cariera, parca "sLoganul" merita mai mult. Daca schimbi nasturii la o camasa, o faci noua?

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă