Scandalul schimbarii bordurilor nu este nici pe departe terminat. Nu numai ca se cheltuiesc inutil o gramada de bani din fondurile bucurestenilor (in general se alege varianta bordurilor ieftine, din beton, care nu rezista nici trei ani), dar acestia se duc chiar la firmele agreate de conducerea PD-ista. Intr-un top al firmelor care se ocupa de schimbarea bordurilor in Bucuresti, pe primul loc gasim Euroconstruct Trading ’98, ai carei patroni sunt Dan Besciu si Sorin Vulpescu, cei care detin, printre altele, si binecunoscutul restaurant Golden Blitz. Euroconstruct a castigat licitatiile pentru 21 de strazi si bulevarde din Capitala. Urmatoarea in top, cu 17 artere, este Tehnologica Radion, detinuta 99% de omul de afaceri Theodor Berna, cunoscuta si pentru salubrizarea facuta pe drumul spre Glina, la cererea expresa a lui Basescu. Medalia de bronz ii revine firmei Eurovia Construct International, controlata de senator PD Cornelia Cazacu, care a reusit sa castige licitatia pentru 12 bulevarde.
Primarul Videanu se declara nevinovat, sustinand ca lucrarile de reabilitare, care includ si inlocuirea bordurilor, sunt scoase la licitatie si e treaba constructorilor cat cheltuiesc apoi pentru achizitionarea bordurilor.
Fie ca sunt bune sau proaste, bordurile se schimba intr-o viteza ametitoare in Capitala. Afacerea este extrem de banoasa pentru producatorii de astfel de materiale, pentru constructori si mai putin pentru bucuresteni, care sunt nevoiti sa le plateasca.
Banii lor se duc la mai multe firme ce au castigat licitatiile organizate de Primaria Capitalei si despre care se stie ca sunt apropiate conducerii PD-iste.
Liderii
Cea care conduce in topul firmelor ce schimba bordurile din Bucuresti este Euroconstruct Trading ’98 SRL, una dintre societatile lui Dan Besciu si Sorin Vulpescu, patronii restaurantului Golden Blitz. Euroconstruct a primit, numai anul acesta, lucrari de reabilitare pe 21 de strazi importante din Capitala. Dintre acestea amintim numai cateva: soseaua Giurgiului, Drumul Sarii, Ferentari, 1 Mai, soseaua Oltenitei si Tunari. A doua clasata in top este Tehnologica Radion SRL, cu 17 artere principale pe care inlocuieste borduri si reabiliteaza trotuare si carosabil. Aceasta firma are in grija bordurile din zone mai bune ale orasului: strada General Berthelot, Ion Campineanu, Luterana, Matei Basarab, Calea Floreasca, Calea Mosilor etc.
Tehnologica, apartinand omului de afaceri Theodor Berna, este una dintre firmele care au participat la salubrizarea "voluntara" a drumului spre Glina, la cererea presedintelui Basescu. Firma si-a facut debutul si in lucrari hidrotehnice.
Medalia de bronz revine firmei Eurovia Construct International, cu 13 strazi importante de reabilitat, printre care: Bd. Dimitrie Cantemir, stirbei Voda, Lujerului, Regiei, soseaua Colentina, soseaua stefan cel Mare etc. Eurovia este controlata de firma senatorului PD Cornelia Cazacu. Din top mai fac parte firmele Han Group SRL si Delta ACM ’93 SRL, fiecare cu cate cu 11 strazi, Sorocam, cu sase artere de circulatie, si Delta ACM ’93 SRL cu patru drumuri.
Licitatii
"Eu nu licitez borduri", a explicat recent primarul Videanu pentru a raspunde la scandalul declansat in presa de afacerea inlocuirii bordurilor.
Edilul-sef a precizat ca lucrarile de reabilitare, care includ toate operatiunile, inclusiv inlocuirea bordurilor, sunt scoase la licitatie si e treaba constructorilor cat cheltuiesc apoi pentru achizitionarea bordurilor.
» Betonul nu rezista
Majoritatea bordurilor noi sunt realizate din beton, un material care nu rezista uneori nici trei ani si care costa 200.000 lei vechi metrul liniar. Pe putine strazi se monteaza borduri din granit, a caror durata de viata ajunge chiar pana la 100 de ani. Pe motiv ca acestea din urma sunt mai scumpe, edilii le prefera pe cele din beton, desi ar trebui inlocuite din nou dupa cativa ani. Asadar, campania de inlocuire a bordurilor are toate sansele sa se prelungeasca la nesfarsit in Capitala.