30 C
București
miercuri, 26 iunie 2024
AcasăSpecialGara europeana doar pe hartie

Gara europeana doar pe hartie

» Modernizarea Garii de Nord din Timisoara stagneaza din cauza constructorului
si a sefului CFR Timisoara, care e de doua luni in concediu medical

Finalizarea lucrarilor de modernizare la Statia CFR Nord Timisoara, cel mai important nod feroviar din vestul Romaniei, tranzitat zilnic de 76 de trenuri si aproape 45.000 de calatori, a intrat in colaps. Inaugurarea obiectivului, a carui modernizare este finantata cu doua milioane de euro din partea Bancii Europene de Reconstructie si Dezvoltare (BERD), ar fi trebuit sa aiba loc inca de luna trecuta, insa lucrarile nu au ajuns nici macar la jumatete.
Principalul motiv este acela ca executantul israelian al lucrarilor nu si-a respectat obligatiile contractuale. Un alt motiv al tergiversarilor este "vidul de putere" de la Regionala CFR Timisoara. De circa doua luni, institutia a ramas fara director, dupa ce Alexandru Silvasan a intrat in concediu medical, la putin timp de la aflarea vestii ca Ministerul Transporturilor pregateste debarcarea sa din functie pentru management defectuos. Silvasan a recunoscut ca sunt probleme grave in privinta lucrarilor de modernizare la Gara de Nord, insa contractul cu israelienii "nu prevede clauze de reziliere". Situatia modernizarii garii timisorene l-a iritat pe ministrul transporturilor, Ludoivic Orban, care, aflat la sfarsitul saptamanii trecute la Timisoara, a anuntut ca a cerut reevaluarea starii de sanatate a directorului Regionalei CFR Timisoara. "Actualul director, Alexandru Silvasan, va fi schimbat din functie pentru management defectuos, dar noul director, care va fi numit de minister, nu poate fi instalat in aceasta functie intrucat actualul titular este in concediu medical, iar contractul de munca nu-i poate fi desfacut in acest interval", a declarat Orban. Acesta mai acuza ca Silvasan s-ar fi imbolnavit subit, in timp ce lucrarile la Gara de Nord au ramas in aer.
Alexandru Silvasan nu a putut fi contactat ieri pentru a-si expune punctul de vedere.

PROIECT

Proiectul de modernizare a statiei CFR Timisoara prevede construirea unui lift exterior de sticla, a unor spatii comerciale, modernizarea zonelor publice, a intrarilor, porticului exterior, a grupurilor sanitare si a caselor de bilete. Lucrari importante nu s-au mai realizat aici de aproape trei decenii, din perioada anilor 70. Celelalte trei gari din Timisoara nu sunt incluse in nici un program de modernizare, pe motiv ca specialistii lucreaza la un proiect care vizeaza scoaterea liniilor ferate din oras si realizarea unei centuri feroviare pentru transportul de marfa.

Cele mai citite

Pledoaria lui Petre Mihai Băcanu pentru curaj

Astăzi, în Aula Bibliotecii Academiei Române, ora 12:00, Petre Mihai Băcanu va răspunde cititorilor săi dacă a meritat să facă pușcărie pentru un popor...

Șefii apărării din Rusia și din SUA au stabilit primele dialoguri

Șefii apărării din SUA și Rusia, Lloyd Austin și Andrei Belousov, au vorbit ieri la telefon, într-un dialog neobișnuit între cele două mari puteri...

Julian Assange, liber, după un acord cu justiția americană

Julian Assange, fondatorul WikiLeaks, a pledat miercuri culpabil de încălcarea Legii americane privind spionajul în faţa unui tribunal din Insulele Mariane de Nord, un...
Ultima oră
Pe aceeași temă