Romanii sunt nemultumiti de serviciile financiar-bancare si in special de lipsa de informare.
Principalele nemultumiri sunt legate de raportarea la Biroul de Credit (consumatorii nu stiu suma pentru care pot fi raportati, nici durata prezentei in Biroul de Credit), dar si de asa-zisele cadouri din partea bancilor – cardurile de credit – pe care consumatorii nu le solicita si nu le folosesc, dar se trezesc ca au de platit anumite sume corespunzatoare comisioanelor sau, si mai rau, sunt raportati la Biroul de Credit pentru neplata unor sume de care nu au avut habar.
"Banca Nationala a Romaniei, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, Asociatia Romana a Bancilor si Ministerul Economiei si Finantelor deruleaza un program de modernizare a sistemului financiar din Romania – SPI (Special Project Initiative), prin care s-a propus crearea, pentru perioada 2008-2012, a unui Plan strategic de promovare a educatiei financiare a consumatorilor. Acestia vor fi mai bine pregatiti cand aleg un anumit tip de serviciu financiar sau cand decid in favoarea unei anume institutii bancare", a declarat dl Mihail Meiu, director in cadrul ANPC.