10 C
București
miercuri, 2 octombrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăTren de mare viteza Bucuresti-Budapesta

Tren de mare viteza Bucuresti-Budapesta

» Sumele necesare pentru realizarea studiului de fezabilitate vor fi prevazute in proiectul de buget pe 2008.

» Pentru reducerea costurilor, traseul liniei de mare viteza va trece prin Craiova, spre Timisoara.

Romania intentioneaza sa construiasca o linie de tren de mare viteza, care sa faca legatura intre Bucuresti si Budapesta. Conform declaratiilor ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, sumele necesare pentru realizarea unui studiu de fezabilitate urmeaza sa fie prevazute in proiectul de buget pentru transporturi pe anul 2008. "Trebuie sa incepem toate demersurile pentru a construi o astfel de linie, iar in acest sens in bugetul pe anul viitor va exista o suma pentru realizarea unui studiu de fezabilitate, pentru a cunoaste exact costurile", a declarat, ieri, Ludovic Orban.

Investitii necesare, 8 miliarde de euro

Construirea unei linii ferate pentru trenuri de mare viteza intre Bucuresti si Budapesta va necesita insa investitii de aproximativ opt miliarde de euro, costul mediu pe kilometru fiind estimat intre 10 si 12 milioane euro. Ministrul a spus ca pentru o astfel de linie este probabil ca finantarea sa fie asigurata de la bugetul de stat, iar pentru reducerea costurilor, traseul liniei va trece prin Craiova, spre Timisoara.
"La ora actuala pentru a construi un kilometru de cale ferata de mare viteza investitia s-ar putea ridica intre 10 si 12 milioane de euro. Sigur ca Romania ar avea de castigat de pe urma unui astfel de traseu, dar efortul financiar este foarte mare si este necesara vointa politica pentru acest lucru", a spus, la randul sau, secretarul general al Asociatiei Industriei Feroviare din Romania, stefan Roseanu. Acesta a aratat ca de la decizia politica pana la construirea unei astfel de linii trec de obicei intre cinci si zece ani. Avand in vedere ca distanta Bucuresti-Budapesta este de 800 de kilometri, suma necesara investitiei se ridica la opt miliarde euro. Trenurile vor putea circula pe aceasta linie cu viteze cuprinse intre 220 si 250 de kilometri pe ora.
O alta problema ar fi realizarea legaturii intre granita de vest a Romaniei si Budapesta, avand in vedere ca reprezentantii industriei feroviare din Romania sustin ca Ungaria este interesata de construirea unei linii de mare viteza care sa lege Budapesta de Austria, nu si de Romania.

Proiect european
Intentia autoritatilor romane vine ca urmare a aparitiei unui proiect european de construire a unei linii de mare viteza, care sa lege orasul Strasbourg, din Franta, de Budapesta, in Ungaria.
Aceasta linie ar urma sa treaca prin Frankfurt, apoi München si Viena. In ultimul timp, autoritatile de la Budapesta au facut lobby si au reusit sa includa si tronsonul Viena-Budapesta in acest proiect, care ar putea beneficia de finantare si din fonduri europene.
La ora actuala, Franta a reusit deja sa finalizeze linia de mare viteza Paris-Strasbourg, ceea ce permite ca distanta respectiva sa fie strabatuta in putin peste doua ore. De asemenea, autoritatile din Spania vor da in folosinta in curand linia de mare viteza Madrid-Barcelona, care va fi parcursa in 2,30 ore, ceea ce face mai rentabil sa mergi cu trenul decat sa zbori cu avionul.

Cele mai citite

Marcel Ciolacu condamnă atacurile Iranului asupra Israelului

Premierul Marcel Ciolacu condamnă ferm atacurile lansate de Iran asupra Israelului şi îşi exprimă solidaritatea deplină cu Israelul susţinând dreptul acestui stat a se...

Ce decizii ar putea lua Mark Rutte, noul secretar general al NATO

Zi istorică pentru NATO. Mark Rutte este de marți noul secretar general al Alianţei Nord-Atlantice. Jens Stoltenberg i-a predat ştafeta după un deceniu plin...

Benjamin Netanyahu promite că va răzbuna atacul Iranului: „ va plăti prețul pentru asta”

Premierul israelian, Benjamin Netanyahu, a afirmat marţi seară că Iranul "a comis o greşeală gravă" atacând ţara sa şi că "va plăti preţul pentru...
Ultima oră
Pe aceeași temă