Persoanele care au trecut pragul Casei Judetene de Sanatate Constanta in ultima perioada au avut ocazia sa completeze un chestionar prin care sa-si exprime nemultumirile fata de serviciile medicale. De asemenea, formularul a servit si la intocmirea unei statistici care sa arate gradul de informare a constantenilor asupra modului de desfasurare a activitatilor medicale. 93,4% dintre cei chestionati au spus ca este necesar sa fii asigurat pentru a beneficia de servicii medicale gratuite. 30% din cele 90 de persoane care au completat formularul nu stiau cine plateste aceasta contributie catre asigurarile de sanatate. La cabinetul medicului de familie se prezinta in fiecare an 37% dintre cei intervievati, iar 55,5% doar cand au nevoie. 95,5 % dintre persoanele chestionate stiu ca au dreptul sa-si schimbe medicul de familie, insa doar 77% precizeaza corect care este intervalul de timp dupa care pot trece in evidenta altui medic. 64,4% dintre constantenii prezenti la CJAS au declarat ca au fost informati de serviciile medicale de care beneficiaza doar atunci cand au fost bolnavi. 77,7% dintre intervievati au fost nemultumiti de modul in care au fost tratati de catre medici si asistenti. Doar 11,93% dintre cei chestionati au luat la cunostinta ca beneficiaza gratuit de o consultatie la medicul de familie si un set de analize. z
CONSECINTE
» NemulTumiri
Persoanele care au fost chestionate au declarat ca medicii de familie nu lucreaza cu un sistem informatic care sa scurteze activitatea cu fiecare pacient. Cele mai aspre critici au fost aduse la adresa conditiilor de spitalizare. Intervievatii au apreciat calitatea actului medical ca fiind una foarte slaba.
De asemenea, din chestionare
a reiesit ca medicii si asistentii au un comportament care lasa de dorit.
» 77,7% dintre intervievati au fost nemultumiti de modul in care au fost tratati de catre medici si asistenti.