Recentele declaratii ale sefului Politiei Romane, chestorul Dan Valentin Fatuloiu, potrivit caruia detectoarele de radar ar trebui interzise, la doar sase luni de la legalizarea lor, au atras nemultumirea soferilor.
Avalansa de accidente foarte grave petrecute in ultima vreme in toata tara a determinat Politia Romana sa puna de o noua strategie pentru limitarea acestora. Numai ca masurile propuse de capii Politiei nu au fost dintre cele mai fericite, atragand nemultumirea soferilor care sunt zilnic obligati sa-si "rupa" masinile prin gropile de pe mai toate arterele de circulatie. Saptamana trecuta, seful Inspectoratului General al Politiei Romane (IGPR) a iesit la rampa, declarand ca legea rutiera trebuie sa interzica detectoarele de radar, care ar fi "daunatoare" pentru circulatie.
Chestorul Fatuloiu a mai propus de asemenea trimiterea pe sosele a unor echipaje formate din politisti in civil, care sa monitorizeze traficul. Mai precis, "civilii" au misiunea de a-i filma pe soferii indisciplinati, care ar putea primi amenzile direct prin posta. Fatuloiu nu a precizat exact atributiile noilor echipaje de politie, daca au voie sa-i traga pe dreapta pe soferi sau se limiteaza doar la a-i monitoriza. Sub pretextul "alinierii la normele europene", ministrul de Interne Cristian David a sustinut punctul de vedere al sefului Politiei Romane, dar a solicitat conducerii IGPR sa prezinte argumentele care au stat la baza noii conceptii, dupa care si-a schimbat atitudinea catalogand ideea drept "ridicola si neserioasa".
In elaborarea noii strategii de prevenire a accidentelor auto Politia pleaca de la premisa gresita ca fara detectoare de radar si panditi din tufisuri de agenti in civil "soferii vor adopta un comportament responsabil, in conformitate cu normele legale". Aceste argumente nu stau insa in picioare daca tinem cont de realitatea de zi cu zi. Politistii uita ca problema circulatiei rutiere nu este folosirea detectoarelor radar, ci starea drumurilor si traficul de cosmar din marile orase ale tarii. In conditiile in care mai toate soselele sunt intesate de localitati, iar viteza de deplasare este limitata la 50 km/h, un drum de cateva sute de kilometri se transforma intr-un adevarat cosmar.