-2.3 C
București
sâmbătă, 14 decembrie 2024
AcasăSpecialInitiere si ezoterism la Crem Caffe Royal

Initiere si ezoterism la Crem Caffe Royal

» Crem Caffe Royal din Piata Romana vine cu doua concepte noi – seminarii de preparare a cafelei si de cultura gastronomica.
» Ce individualizeaza localul pe piata cafenelelor din Bucuresti este aerul
de club exclusivist.
» La primul etaj functioneaza "5 Senses", un centru de consultanta gastronomic; iar la etajul doi, "Coffeee Training Center".

Situata pe Lascar Catargiu, colt cu Piata Romana, cafeneaua "Crem Caffe Royal" este a doua locatie deschisa in Bucuresti, dupa cea de la Universitate – preconizandu-se extinderea si in alte orase din tara – Ploiesti, Brasov, Cluj, Sibiu, Oradea. Conceptul este italian, prima cafenea Crem Caffe deschizandu-se la Trieste, in 1950, iar din 2003 face parte din grupul Julius Meinl.
"Cafeneaua e rodul intalnirii a patru oameni: Miki Hailblum, proprietarul, sommelierul Laurentiu Achim, chef-cuisiner-ul Alexandru Neuman si Assi Drory, manager trainer, un team romano-israelian", detaliaza Luminita Blidaru, marketing manager. "Pe 24 aprilie pregatim lansarea terasei de vara, pe care am conceput-o ca un eveniment monden si cultural, cu ajutorul editurii Polirom".
Cafeneaua are oricum un aer cult, distins: stucaturile interioare si vitraliile sunt reconditionate impecabil, insistand pe tonuri de verde, auriu si rosu, iar in mocheta piciorul se afunda. Sunt peste 26 de sortimente de cafea, noua sortimente de ciocolata. Pe langa acestea, exista si un meniu consistent, constand in sandvisuri, salate, omlete (meniuri tipice pentru o cafenea), dar si – avand in vedere specificul italian – pizza sau paste. Preturile sunt pe masura luxului: cafeaua costa intre 6 si 19 lei (irish cafe), salatele intre 12 si 19 lei; pornind de aici, clientela se selecteaza imediat.

Biblioteca, vinuri de top si seminarii de degustare
"5 Senses", clubul de educatie gastronomica de la etaj, cuprinde o biblioteca unde pasionatii pot citi enciclopediile gastronomice Larousse sau Minerva, repere "clasice" pentru orice indragostit de fineturi gastronomice, un lounge dedicat condimentelor fine – "fine inseamna scump, e inevitabil", detaliaza Laurentiu Achim, precizand totodata ca ideea locului e de spatiu exclusivist si specializat; a treia incapere este un butic dedicat vinurilor si tutunului fin, tapetata cu alcooluri despre care citesti doar in carti – coniac Henessy, porto si cherry, vinuri englezesti cu armaturi de alcool, vechi de 30 de ani. Intr-un colt odihnesc, in sticle vechi, niste sampanii din 1962. "Este un butic de grands crus, vinuri de top mondiale", explica Laurentiu Achim, care pana in 1994 a lucrat in SUA si ulterior a devenit sommelier pentru Hilton si Sofitel. "Organizam seminarii de degustare, pe principiul haute couture gastronomic", discutia se leaga greu, Laurentiu Achim este laconic, precizand ca nu il intereseaza publicitatea main-stream, oricum, deasupra locului pluteste un aer ezoteric. Seminariile pornesc de la 150-200 euro, "la un vin de 1.000 de euro, normal ca sunt scumpe", spune Laurentiu Achim. Seminariile nu se opresc la alcooluri –  ele mai includ ceai, cafea, ciocolata, apa minerala.
La mansarda, functioneaza Caffe Training Center, gestionat de Assi Drory, manager trainer. Ambianta este mai prietenoasa, semanand intrucatva cu o sala de curs: scaunele sunt dispuse pe randuri, iar in fata sunt cateva masini de espresso. Assi Drory are o experienta internationala in materie de cafea – inainte de a veni in Romania, a lucrat in Mexic. A mai lucrat la un centru de training in Israel, dovedit o afacere de succes. "Ideea deschiderii unui astfel de centru in Bucuresti s-a conturat anul trecut, in urma unei discutii cu Miki (Hailblum – n.r.), pornind de la explozia de cafenele aparute pe piata romaneasca in ultimii ani.  Ca defecte ale cafenelelor romanesti, Assi spune ca unele gliseaza prea mult spre bar sau restaurant – adaugand insa ca intelege de ce: "Economic vorbind, de ce s-ar duce clientii sa manance la restaurantul vecin cand ar putea manca direct la cafenea?!". A vazut, de asemenea, o multime de cafenele care au espressoarele amplasate prea sus, pe modelul mobilei suspendate – "cum poti sa prepari o cafea savuroasa si aspectuoasa cand tu nu vezi ce lucrezi?". De asemenea, mai adauga Assi, patronii platesc o multime de bani pe masini extrem de scumpe, dar nu si personal calificat, filtrele de apa nu se schimba, iar instalatiile de spuma sunt de multe ori murdare.

TRAINING
Cursurile  pentru barrista incepatori dureaza 5 zile, cate 4 ore/zi si costa 150 de euro/persoana. Cele pentru avansati sunt mai scurte, de doua zile, cate 3 ore zilnic, si costa 120 de euro. Cele pentru amatori si de team building sunt de 4 ore si costa 50 de euro.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă