Pe aeroportul Mihail Kogalniceanu se va desfasura, in perioada 20 aprilie–4 mai, exercitiul bilateral "Snippe Lance 07". Britanicii si-au facut un obicei din a "juca in deplasare", iar pilotii romani au fost preferati in regiunea Balcanilor datorita performantelor deosebite obtinute cu avioane vechi de 40 de ani. Modernizarea MIG-ului 21 in varianta LanceR face posibila comunicarea cu orice tip de aparat occidental, lucru de care depinde direct convocarea Fortelor Aeriene Romane (ROAF) la aplicatiile organizate dupa standardele NATO. "Britanicii intentioneaza sa execute pe langa obisnuitele proceduri efectuate in cadrul aplicatiilor de acest gen, respectiv zboruri in formatie mixta, bombardament si realimentarea in aer", a precizat maiorul Cristian Popovici, ofiterul cu relatiile publice al Bazei 86 Aeriene Borcea. Acest procedeu, relativ nou pentru fortele aeriene romane, in sensul ca aeronavele noastre nu au instalatii care sa permita astfel de proceduri, este interesant pentru pilotii romani. In urmatorii ani, Statul Major al Fortelor Aeriene intentioneaza sa achizitioneze aparate moderne de vanatoare, care ar putea fi echipate cu astfel de instalatii. Anul acesta va primi botezul la Borcea noua generatie de piloti de vanatoare. In prezent ei efectueaza un stagiu preliminar standard de trecere la zborul supersonic, dupa care vor fi cazati definitiv in baza militara. Acestia vor constitui prima generatie de aviatori care vor zbura pe noul avion occidental.
CONSECINtE
Baza 86 Aeriana a aniversat de curand 55 de ani de existenta. Pe 10 martie 1952, prin ordinul Marelui Stat Major, s-a infiintat Regimentul 206 Aviatie Vana-toare Tactica, care a functionat pe mai multe aerodromuri, pentru ca in 1958 sa se stabileasca definitiv la Borcea. Prin unitate au trecut, de-a lungul timpului, toate tipurile de avioane militare utilizate de aviatia militara. Din escadrila fac parte si o parte din pilotii constanteni de MIG 29.