Stocurile de becuri cu halogen vor putea fi vândute în continuare, până la epuizare. Vor fi exceptate de la această interdicţie capsulele, incandescenţele liniare şi de joasă tensiune utilizate la lămpile cuptoarelor.
Înlocuirea becurilor cu halogen cu diodele care emit lumini (LED-uri) va duce la reducerea emisiilor de carbon şi la o diminuare a facturilor de energie, potrivit experţilor citaţi de The Guardian.
LED-urile consumă de cinci ori mai puţină energie decât becurile cu halogen, iar eliminarea acestora din urmă va diminua emisiile de carbon cu peste 15 milioane de tone pe an, o sumă egală cu consumul anual de energie electrică din Portugalia.
Producătorul de lămpi de iluminat Philips estimează economii de până la 124 de euro pe an pentru un apartament în care vor fi înlocuite becurile cu halogen, deoarece LED-urile durează mult mai mult şi totodată consumă mult mai puţină energie.
Această măsură decisă de Comisia Europeană este însă criticată în Marea Britanie, care anul viitor va ieşi din blocul comunitar. Politicienii extremişti i-au dat chiar valenţe politice. Jonathan Bullock, purtătorul de cuvânt al UKIP în Parlamentul European, a declarat pentru The Guardian: „Încercarea UE de a interzice becurile cu halogen este greşită, deoarece consumatorii vor suferi din punct de vedere financiar, iar oamenii cei mai săraci vor suferi cel mai mult de pe urma acestor politici. Clienţii ar trebui să aibă libertatea de a alege ce becuri să folosească, nu să le impună UE”.
În prezent, becurile cu halogen sunt mai ieftine decât LED-urile, dar aceasta este o falsă economie. Poate că un bec cu halogen costă mai puţin, dar costurile cu energia electrică vor fi mult mai mari”, spune Stewart Muir, manager de produs la Energy Savings Trust. El a adăugat că halogenul are o durată de viaţă de doar doi ani, în medie, în timp ce ledurile durează 15-20 de ani.
Costul emisiilor rezultate în urma utilizării becurilor cu halogen este uimitor. Clădirile reprezintă aproximativ 40% din consumul nostru de energie, iar iluminatul aproximativ 15%. Aceasta înseamnă emisii de carbon mai mari decât cele rezultate de pe urma transportului aerian şi maritim, combinat.