Asa cum era de asteptat, nu toate cadrele didactice membre ale Sindicatului Liber al Salariatilor din Invatamantul Preuniversitar (SLSIP) Constanta au participat la greva japoneza. Se plang ca salariile sunt foarte mici, se arata nemultumiti de conditiile de munca insa, cand vine vorba de fapte, multi dintre profesori bat in retragere.
Asa s-a intamplat si in prima zi a protestului pasnic organizat si la nivel de judet. Iata cateva dintre institutiile de invatamant care au refuzat, nu se stie de ce, sa poarte pe brat banderolele albe in semn de protest: Liceul Teoretic „Ovidius”, Liceul Teoretic „Traian”, Grup Scolar Sanitar, Grup Scolar Energetic, Scoala nr. 24, unitatea de invatamant din Negru-Voda si multe altele. Liderul SLSIP Constanta, prof. Ioana Purcarea, spune ca, probabil, acestia nu au vrut sa se pregateasca, insa este optimista si spera ca azi, in cea de-a doua zi de protest, macar 80% dintre profesori sa participe la acest mod pasnic de a-si arata nemultumirile. Mentionam ca actiunea se rezuma doar la purtarea banderolelor timp de trei zile si ca procesul instructiv-educativ nu este afectat in niciun fel.
Boicotarea sfarsitului de an
Liderii de sindicat sunt decisi sa nu participe la teze si nici la examenele nationale, fapt pentru care, incepand cu saptamana viitoare, vor strange semnaturi de la cadrele didactice care, pe propria raspundere, vor adera la aceasta forma extrema de protest. De asemenea, se va boicota sfarsitul anului scolar 2006-2007, astfel ca elevii risca sa ramana cu situatia neincheiata, iar cei din anii terminali nu vor putea merge mai departe la licee sau facultati. In scolile constantene va circula, tot saptamana viitoare, un tabel unde profesorii vor semna ca sunt de acord cu demiterea lui Mihail Hardau din functia de ministru al Educatiei si Cercetarii care, potrivit declaratiilor liderului SLSIP Constanta, prof. Ioana Purcarea „ar fi mai bine sa fie ministrul pasarilor de curte”.
Trei caracteristici ale sistemului de invatamant
Prof. Ioana Purcarea spune ca situatia actuala din educatie ar putea fi caracterizata prin trei tipuri de legi… ilegale: „legea pentru neaplicarea Legii invatamantului, legea pentru ilegalitatile din sistem si antilegea pentru salarizarea personalului didactic”. Aceasta a mai afirmat ca „situatia s-a agravat, iar invatamantul nu a fost niciodata in starea in care se afla acum. Suntem stupefiati de felul in care Guvernul si acest ministru Ð Mihail Hardau Ð au ciuntit bugetul destinat educatiei”.