3.3 C
București
sâmbătă, 11 ianuarie 2025
AcasăLifestyleFoodBasescu: "Vom avea 28 de luni de critici"

Basescu: „Vom avea 28 de luni de critici”

De ieri, edilii si constructorii au demarat lucrarile la Pasajul Basarab, una dintre cele mai importante investitii ale municipalitatii. Presedintele Traian Basescu, cel care s-a luptat patru ani pentru promovarea proiectului, a venit ieri la ceremonia de punere a pietrei de temelie a pasajului. „Vom avea 28 de luni de critici”, a declarat Basescu referindu-se la termenul de executie al lucrarilor la pasaj, perioada in care traficul rutier va fi afectat, la fel si locuitorii din zona santierului.
In prezenta a sute de gura-casca adunati ieri, la orele pranzului, la intersectia dintre Calea Plevnei si Sos. Orhideelor, Basescu si Videanu au asistat la demararea lucrarilor.
Presedintele le-a atras atentia edililor si constructorilor ca vor trebui sa se obisnuiasca sa fie prezenti in fiecare seara si dimineata la jurnalele televizate pentru a fi criticati.
Basescu a afirmat ca-i intelege pe locuitorii din zona Titulescu, care s-au opus realizarii inves-titiei, din cauza poluarii si a zgomotului pe care le va genera. „Grija lor este justificata, pentru ca pasajul se ridica la nivelul etajelor 3-4, dar am convingerea ca mijloacele tehnice vor face ca cetatenii din Bd. Titulescu sa nu fie afectati”, a spus Basescu. Pentru ca oamenii sa fie protejati, con-structorii vor instala panouri de izolare fonica si de protectie impo-triva poluarii cu gaze de la masini, iar tramvaiele vor circula silentios. Videanu a afirmat ca distanta dintre pasaj si blocuri va fi de cel putin 14 m.

Pergament pentru urmasi

La piatra de temelie a pasajului a fost asezata o hartie semnata de cei prezenti la ceremonie pe care Videanu a numit-o „pergament”. „Dincolo de implicatiile de ordin rutier, ne manifestam increderea ca aceasta constructie o sa fie mai mult decat un simplu pasaj, sa devina un simbol de legatura cu acel Bucuresti pe care ni-l dorim cu toti – o capitala moderna, in rand cu marile metropole ale Europei”, se arata in textul pergamentului.

Proiectul presedintelui, pus in practica de Videanu

Basescu a multumit actualilor edili din Primaria Capitalei ca nu au abandonat proiectele importante ale Capitalei si s-a declarat increzator ca vor demara si proiectele de parcari subterane, cum ar fi la Gara de Nord, si achizitia de tramvaie noi. „Astfel, ce s-a pierdut in batalia politica din mandatul meu se recastiga”, a declarat Basescu referindu-se la proiectele pe care le-a sustinut pe vremea cand a fost primar general. Proiectul pasajului Basarab a fost unul dintre planurile pe care Basescu nu a reusit sa le realizeze din cauza opozitiei Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dominat, la vremea aceea, de majoritatea PSD. Abia dupa alegeri, noul primar Adriean Videanu a reusit sa obtina acordul CGMB in care majoritatea o are Alianta PNL-PD pentru a realiza Pasajul Basarab.

Date tehnice

Costul total al constructiei va fi de 178 milioane euro.
– Lungimea totala a pasajului (inclusiv rampele) – 1900 metri
– Latimea pasajului in zona statiei RATB – 44,5 metri
– Latime pasaj in zona Orhideelor – 25,5 metri
– Inaltimea maxima fata de cota solului – 10 metri
– Suprafata totala a pasajului (pod si rampe) – 55.880 metri patrati
– Suprafata totala a lucrarilor de drumuri la sol – 174.000 de metri patrati.
Pasajul va pleca printr-o rampa de acces din Bd. Nicolae Titulescu, in apropierea intersectiei cu Bd. Al.I. Cuza, va supratraversa Calea Grivitei, apoi pachetul de linii de cale ferata, Bd. Dinicu Golescu, inscriindu-se apoi intre fronturile construite ale Soselei Orhideelor, va supratraversa intersectia Plevnei-Orhideelor-Giulesti si Podul Grozavesti, revenind la sol pe Soseaua Grozavesti. Vor fi instalate linii de tramvai pe pasajul suprateran si va fi creata o noua statie de tramvai deasupra liniilor de cale ferata.Partea de pasaj care va traversa pachetul de linii de cale ferata va semana cu podul de la Agigea, care traverseaza canalul Dunare – Marea Neagra.

Cele mai citite

Poluare iminentă pe litoralul românesc al Mării Negre. De unde provine pata de carburant

E dezastru ecologic în Marea Neagră, iar autoritățile române sunt în alertă. O pată uriașă de carburant ar putea ajunge pe litoralul nostru, după...

Poluare iminentă pe litoralul românesc al Mării Negre. De unde provine pata de carburant

E dezastru ecologic în Marea Neagră, iar autoritățile române sunt în alertă. O pată uriașă de carburant ar putea ajunge pe litoralul nostru, după...
Ultima oră
Pe aceeași temă