Presedintele Renault, Carlos Ghosn, a anuntat ieri la Paris ca in cel de-al doilea semestru al acestui an vor fi lansate doua noi versiuni Logan Break cu cinci si sapte locuri.
In ceea ce priveste perspectivele pentru 2007, nu vor fi lansari majore de produse, dar va fi vorba despre lansarea de facelift-uri pentru modelele Megane, Scenic, Espace, Trafic si Master. De asemenea, pentru noul Clio va fi un an plin din punctul de vedere al comercializarii.
Toate aceste anunturi au fost facute de Carlos Ghosn cu ocazia lansarii noii strategii a grupului, intitulata „Contract 2009”. Principalul obiectiv al acestui plan este pozitionarea grupului Renault drept cel mai rentabil constructor de automobile din Europa.
Potrivit raportului financiar anual, veniturile grupului Renault au crescut cu 1,9% anul trecut, pana la 41,33 de miliarde de euro, in vreme ce profitul net a avansat cu 18,7%, pana la 3,36 miliarde euro. Veniturile provenite de la companiile asociate – Dacia si Samsung – au crescut cu 35%, ajungand la 2,59 miliarde euro. Renault a vandut anul trecut 2,53 de milioane de autovehicule marcile Renault, Samsung si Dacia, in crestere cu 1,7% fata de rezultatele din 2004.
Vanzarile estimate pentru anul 2009 sunt de circa 3,33 milioane de unitati. In acelasi timp, rata de utilizare a capacitatilor de productie va creste pana la 79% in 2009, fata de nivelul de 60% la care a ajuns anul trecut.