Termenul prevazut pentru depunerea cererilor de ajutoare pentru plata caldurii a expirat zilele trecute. Toate primariile din judet, precum si Primaria municipiului Constanta au avut program prelungit pentru a prelua de la cetateni solicitarile. Andrei Sozanski, directorul Directiei Administratie Publica Locala din cadrul Primariei municipiului Constanta, a declarat ca au fost depuse aproximativ 18.000 de cereri de acordare a ajutoarelor pentru incalzire. In 2005, la nivelul judetului la Directia de Munca, Solidaritate Sociala si Familie Constanta s-au inregistrat aproximativ 30.000 de cereri.
Banii vor sosi prin directiile de munca
Astfel, aproximativ 50.000 de persoane fizice din Constanta vor beneficia de ajutor pentru incalzire anul acesta. Amintim ca ajutorul lunar pentru incalzirea locuintei se acorda prin compensarea facturii la energia termica. Autoritatile se asteapta ca numarul persoanelor care in aceasta iarna vor beneficia de subventii de la stat sa fie mult mai mare datorita modificarii plafonului. Daca, anul trecut, numai familiile care aveau un venit mai mic de 3,2 milioane de lei vechi pentru fiecare membru primeau ajutorul pentru caldura, anul acesta, lucrurile s-au schimbat. Potrivit ultimelor modificari legislative, toate familiile care castiga sub cinci milioane de persoana beneficiaza de ajutorul statului la plata facturii pentru incalzire. In primul rand, cresterea numarului beneficiarilor este efectul majorarii plafonului pe cap de membru de familie. Amintim ca banii pentru subventii vor fi alocati de Guvern, care va emite o rectificare de buget pentru toate judetele tarii, iar absolut toti banii vor veni prin Directiile de Munca, de unde vor fi virati in contul consiliilor locale.
Raspunderea apartine si solicitantului, si presedintelui de asociatie
Pentru un venit de 125 lei/membru de familie reducerea va fi de 90%, iar pentru un venit de 500 lei/membru de familie reducerea va fi de 10%, a declarat Ilie Rachieru, directorul RADET Constanta. Aproximativ 80% din cererile de ajutor au fost depuse la Primarie de catre administratorii sau presedintii asociatiilor de locatari/proprietari. Restul de 20% au fost depuse de catre beneficiari. In cazul cererilor depuse prin asociatiile de proprietari, raspunderea celor declarate apartine atat declarantului, cat si presedintelui de asociatie. Mai mult, daca se va constata ca declaratiile pe proprie raspundere sunt false, va fi revocata dispozitia de acordare a ajutoarelor. Se pot face plangeri penale pentru fals in declaratie, iar solicitantul va plati. Aceste verificari pentru declaratii false se vor face numai in baza sesizarilor. Subliniem ca pana la data de 20 noiembrie trebuie emise dispozitiile privind calcularea nivelului subventiei.