0.9 C
București
vineri, 27 decembrie 2024
AcasăSpecialCurier legislativ

Curier legislativ

Valoarea unui tichet de masa

Pentru semestrul ll 2005, incepand cu luna septembrie, valoarea nominala indexata a unui tichet de masa, stabilita potrivit prevederilor art. 31 alin. (3), teza a ll-a si alin. (4) din Normele de aplicare a Legii 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 5/1999, si prevederilor art. 1, 3 si 6 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 47/2005 privind unele masuri care trebuie luate pentru punerea in aplicare a Legii 348/2004 privind denominarea monedei nationale este de 7 lei. Toate acestea sunt stipulate printr-un ordin publicat in M. Of. nr. 687/1.VIII.2005.

Invatamantul de stat cu taxa

Articolul 5 din OUG 133/2000, publicata in M. Of. nr. 465/25.IX.2000, se modifica prin Legea nr. 224, publicata in M. Of. 630/19.VII.2005, astfel: statutul de student cu taxa se pastreaza in conditiile stabilite de senatul universitar. Cuantumul taxei pentru fiecare an de studiu se anunta cu cel putin 15 zile inainte de inceperea anului universitar. Institutiile de invatamant superior evalueaza la inceputul fiecarui an universitar locurile finantate de la bugetul de stat ramase disponibile, pentru a fi ocupate de studentii inscrisi cu taxa, in conditiile prezentei ordonante de urgenta. Locurile finantate de la bugetul de stat raman disponibile in masura in care studentii care le ocupa, cu exceptia cazurilor sociale, nu indeplinesc criteriile si standardele de performanta stabilite de senatul universitar, prevazute intr-un contract individual de finantare a studiilor universitare incheiat, respectiv prelungit, anual, intre institutia de invatamant superior si student. Criteriile si standardele de performanta au in vedere numarul de credite, media generala sau ponderata la finele anului anterior, precum si alte criterii stabilite de senatul universitar. Fac exceptie studentii care indeplinesc conditiile pentru a primi burse sociale. Studentii care au pierdut locurile finantate de la bugetul de stat pot continua studiile cu taxa.

Taxe de urgenta

In M. Of. nr. 641 din 20.06.2005 a fost publicata Ordonanta de Guvern nr. 29 prin care au fost stabilite tarifele pentru serviciile prestate in regim de urgenta pentru persoanele fizice si juridice de catre Ministerul de Interne. Prestarea in regim de urgenta a serviciilor se face la solicitarea expresa a persoanelor fizice si/sau juridice. Taxele se vor achita la unitatile Trezoreriei Statului. In situatia in care prestatiile nu sunt efectuate in termenele prevazute de lege, taxele se restituie de catre unitatile de trezorerie in baza cererilor depuse de persoanele in cauza, insotite de documentele prin care s-a efectuat plata, pe care se va consemna, prin stampila si semnatura autorizata, ca serviciile nu au fost efectuate.

Evidenta si actele de identitate ale cetatenilor romani

Prin Ordonanta de Urgenta nr. 97, publicata in M. Of. nr. 641 din 20.07.2005, a fost constituit cadrul care reglementeaza evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani prin care se asigura realizarea raporturilor juridice dintre persoanele fizice, juridice si institutiile statului de drept. Evidenta cetatenilor romani se tine dupa principiul locului de domiciliu al acestora, de catre Ministerul Administratiei si Internelor, prin Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor, impreuna cu serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor, in Registrul permanent de evidenta a populatiei din cadrul Sistemului national informatic de evidenta a populatiei.

Echivalarea functiilor si gradelor de cercetare-dezvoltare

Potrivit Ordinului 4.399 publicat in M. Of. nr. 614 din 15.07.2005, functiile si gradele de cercetare-dezvoltare dobandite anterior intrarii in vigoare a Legii nr. 319/2003 privind Statutul personalului de cercetare-dezvoltare se echivaleaza cu functiile corespunzatoare gradelor profesionale de cercetare-dezvoltare stabilite prin aceasta lege. Functiile de executie din activitatea de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica ale personalului auxiliar cu studii superioare, cum ar fi inginer, arhitect, chimist, fizician, matematician, economist, geolog, medic, biolog, biochimist, jurist, filolog, nu se echivaleaza.

Acreditarea organizatiilor furnizoare de educatie

Conform Ordonantei nr. 75, publicata in M. Of. 642/20.VII.2005, orice persoana juridica, publica sau privata, interesata in furnizarea de educatie se supune procesului de evaluare si acreditare, in conditiile legii, inainte de a incepe sa functioneze. Acreditarea presupune parcurgerea a doua etape succesive: autorizarea de functionare provizorie, care reprezinta actul de infiintare si acorda dreptul de a desfasura procesul de invatamant si de a organiza, dupa caz, admiterea la studii; acreditarea, care acorda – alaturi de drepturile prevazute de autorizare – si dreptul de a emite diplome, certificate si alte acte de studii recunoscute de Ministerul Educatiei si Cercetarii si de a organiza, dupa caz, examen de absolvire. Pentru evaluarea externa a calitatii, se infiinteaza Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Superior – ARACIS – si Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar – ARACIP.

Stimularea investitiilor in agricultura

In M. Of. 608/13.VII.2005 a aparut Legea privind stimularea investitiilor in agricultura, conform careia se constituie la dispozitia Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale Fondul pentru creditarea investitiilor in agricultura. Fondul se utilizeaza pentru: acordarea de credite beneficiarilor prevazuti la art. 6; acoperirea costurilor documentatiei tehnico-economice pentru acordarea creditelor; acordarea de granturi, calculate ca procent din volumul creditului acordat beneficiarilor de credite; Fondul poate fi folosit si in completarea sumelor necesare cofinantarii proiectelor de investitii finantate din fonduri nerambursabile in cadrul unor programe comunitare sau in completarea creditelor acordate de institutiile de credit din surse proprii.

Comisia Nationala de Disciplina Sportiva

Comisia Nationala de Disciplina Sportiva este, conform Ordinului pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si functionarea Comisiei Nationale de Disciplina Sportiva, publicat in M. Of. 601/12.VII.2005, un organ deliberativ fara personalitate juridica, independent in exercitarea atributiilor ce ii revin. Sediul Comisiei este in municipiul Bucuresti, str. Vasile Conta nr. 2, sector 2. Ea reprezinta o cale alternativa de solutionare a cailor de atac din domeniul sportiv, in baza optiunii uneia dintre parti. Atributiile comisiei sunt prevazute la art. 2 din Legea nr. 551/2004. Agentia Nationala pentru Sport va asigura spatiul si conditiile materiale corespunzatoare desfasurarii activitatii Comisiei. Membrii comisiei, precum si personalul Agentiei Nationale pentru Sport au obligatia sa asigure confidentialitatea litigiilor.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă