Comisia Europeană (CE) urmează să prezinte, într-un interval scurt de timp, un raport dedicat influențelor exercitate prin intermediul rețelei sociale TikTok asupra alegerilor prezidențiale din România.
Anunțul a fost făcut la Strasbourg de Victor Negrescu, vicepreședintele Parlamentului European, care a subliniat necesitatea unei analize rapide influențelor exercitate prin intermediul rețelei sociale TikTok, mai ales în contextul apropiatelor alegeri din Germania.
Negrescu a criticat reacția întârziată a Comisiei Europene și lipsa unei comunicări eficiente din partea autorităților române cu instituțiile europene.
„Comisia Europeană urmează să prezinte într-un timp relativ scurt raportul său privind influențele prin intermediul TikTok. Vom vedea ce prevede acel raport și care sunt recomandările CE”, a declarat europarlamentarul.
Supravegherea rețelelor sociale în dezbaterile democratice
Victor Negrescu a discutat recent cu Henna Virkkunen, vicepreședinta executivă a CE pentru Suveranitate Tehnologică, care a susținut ideea unui control mai strict al rețelelor sociale implicate în dezbaterile democratice. „Toate rețelele sociale care intervin în alegeri trebuie supuse unui control riguros și, dacă încalcă legislația europeană, să fie sancționate corespunzător,” a precizat Negrescu.
Europarlamentarul a explicat că timpul este un factor esențial, mai ales în contextul alegerilor din Germania.
Pentru a preveni aceleași influențe, fie în Germania, fie la alegerile prezidențiale din România, e nevoie ca executivul european să prezinte rapid concluziile sale.
Raportul, o resursă pentru credibilitate electorală
Europarlamentarul a menționat și necesitatea unei anchete interne care să fie prezentată înainte de primul tur al alegerilor prezidențiale din România. El a oferit ca exemplu raportul Republicii Moldova privind ingerințele străine, considerându-l un model de bune practici.
Victor Negrescu a subliniat că legislația europeană nu îngrădește libertatea de exprimare, ci doar reglementează comportamentul electoral.
„Cei care induc ideea că se dorește cenzura sunt în eroare. Regulile cer doar transparență, fie că este vorba despre sumele folosite în campanii sau despre proveniența acestora”, a explicat el.
Urmărește România Liberă pe Google News, Linkedin, Twitter, Facebook și Youtube.