2.6 C
București
sâmbătă, 18 ianuarie 2025
AcasăSocialStudiu Deloitte: Cum să cheltuim responsabil de Crăciun, în contextul inflației

Studiu Deloitte: Cum să cheltuim responsabil de Crăciun, în contextul inflației

Cheltuielile de Sărbători vor fi mai mari cu aproximativ 8% anul acesta, comparativ cu anul trecut, în principal din cauza creșterii prețurilor

Potrivit studiului Deloitte Holiday Retail Survey 2024, în contextul scumpirilor estimate, „70% dintre cumpărători manifestă prudență, astfel că mulți intenționează să renunțe la cadouri pentru ei (ponderea celor care plănuiesc astfel de cheltuieli a scăzut într-un an cu 16 puncte procentuale, la 32%) sau să se orienteze către branduri mai ieftine (62%), comercianți mai accesibili (48%) sau către mărcile proprii ale retailerilor (40%)”. În plus, tot mai mulți urmăresc perioadele cu oferte promoționale (75% față de 61% în 2023), se mai arată în studiul Deloitte.

Participanții la studiu spun că își aleg comerciantul de la care cumpără, în funcție de calitatea produselor (39%), de nivelul prețurilor (37%) și de varietatea ofertei (35%).

Totodată, în acest sezon se remarcă o creștere semnificativă a cheltuielilor de Sărbători pentru experiențe (în urcare cu 16 puncte procentuale față de 2023), cum ar fi evenimente, activități diverse și oportunități de socializare cu cei dragi (inclusiv organizarea de petreceri acasă, 25%), în timp ce sumele alocate cadourilor scad ușor (cu 3 puncte procentuale, față de anul precedent), iar cele pentru decorațiuni cresc (plus 9% față de anul precedent).

În privința cadourilor, hainele și accesoriile conduc în preferințele cumpărătorilor ca sumă alocată (deși în scădere cu 10 puncte procentuale), cardurile cadou pierd și ele teren (minus 12 %, față de anul trecut), iar patru din zece intenționează să ofere daruri, sub formă de experiențe.

„Creșterea prețurilor îi îngrijorează și pe consumatorii din România, dat fiind că inflația anuală rămâne ridicată în țara noastră, în jur de 5%, față de media Uniunii Europene de 2,3%, conform celor mai recente date Eurostat. Iar prognozele oficiale indică menținerea inflației peste ținta Băncii Naționale a României, pe o perioadă mai lungă de timp”, a declarat Raluca Bâldea, partener Servicii Fiscale, Deloitte România și liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.

Magazinele online sunt preferate de peste 70% dintre cumpărători pentru avantajele oferite: economisirea timpului (74%), reducerea costurilor (60%) și varietatea opțiunilor (68%). În schimb, magazine fizice rămân atractive pentru 55% dintre cumpărători, care apreciază posibilitatea de a verifica produsul (63%), de a primi consiliere (62%) și de a se bucura de
socializare (52%).

Liderii din retail estimează, la rândul lor, o creștere a vânzărilor în acest sezon (80%), susținută de traficul sporit atât în ​​magazine, cât și pe canalele online. Cu toate acestea, 76% dintre retailerii intervievați cred că majoritatea consumatorilor vor urmări prețul produselor în detrimentul
loialității față de brand.

Studiul Deloitte Holiday Retail Survey 2024 a fost realizat pe baza unui sondaj la care au participat peste 4.100 de consumatori din SUA și 45 de lideri din companii de retail care au, în proporție de peste 90%, venituri anuale de peste un miliard de dolari.

Deloitte România este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale din țara noastră și oferă servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de consultanță și managementul riscului, consultanță financiară, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a 3.200 de profesioniști.

Urmărește România Liberă pe XFacebook și Google News

Dana Macsim
Dana Macsimhttps://www.romanialibera.ro
Dana Macsim este o profesionistă experimentată în jurnalism și comunicare, cu o carieră diversificată în mass-media și educație. A fost editor și prezentator de știri la Realitatea Plus din București, rol pe care l-a ocupat din decembrie 2019 până în iulie 2024. Începând cu 1 iulie 2024, Dana s-a alăturat echipei România Liberă. Anterior, a lucrat la Prima tv, Național Tv, Profit.ro și Money Channel în aceleași funcții. Dana a fost coordonator de marketing și comunicare la TCE 3 Brazi Group și expert în comunicare la Agenția pentru Dezvoltare Regională – Nord-Est. De asemenea, a fost manager la Centrul pentru Artă și Cultură Neamț și copywriter la Opera Comică pentru Copii din București. Pe lângă activitatea în jurnalism, Dana a fost și este profesor de limba franceză și de limba și literatura română la diverse instituții de învățământ. Dana deține un master în Comunicare de la Universitatea din București și este traducător și interpret certificat pentru limba franceză.
Cele mai citite

Danemarca: Secretul unei țări unde angajații nu ar renunța la muncă nici dacă ar câștiga la loto

Danemarca este printre primele cinci țări la nivel mondial în ceea ce privește echilibrul între viața personală și muncă, un factor cheie care contribuie...

Liberalii readuc în discuție reducerea parlamentarilor la 300: Proiect de lege pregătit pentru februarie

Partidul Național Liberal (PNL) intenționează să depună, în februarie 2025, un proiect de lege care vizează reducerea numărului de parlamentari de la 464 la...

Administrația Trump va lansa o vastă operațiune de deportare a migranților ilegali începând cu săptămâna viitoare

Administrația președintelui ales al SUA, Donald Trump, intenționează să demareze raiduri extinse împotriva migranților ilegali începând cu săptămâna viitoare, conform unui raport al Wall...
Ultima oră
Pe aceeași temă