Încrederea consumatorilor germani în economie scade semnificativ în decembrie, arată un sondaj publicat miercuri de GfK și Institutul din Nürnberg pentru Decizii de Piață (NIM), citat de Reuters.
În Germania, indicele percepției consumatorilor a coborât la -23,3 puncte, de la -18,4 în noiembrie, marcând cel mai scăzut nivel din luna mai (-24 puncte).
„Ultimele săptămâni ale anului se încheie cu un regres semnificativ în încrederea consumatorilor”, a explicat Rolf Buerkl, analist NIM.
Potrivit acestuia, pesimismul este alimentat de disponibilizările masive anunțate de companii importante, precum Volkswagen, Bayer și Thyssenkrupp, alături de relocarea producției în afara țării și creșterea numărului de falimente.
„Încrederea consumatorilor rămâne la un nivel minim”, a subliniat Buerkl.
Germania, spre o nouă contracție economică
Germania, cea mai mare economie europeană, se îndreaptă spre al doilea an consecutiv de contracție economică, redresarea post-pandemie fiind afectată de dificultăți persistente.
De asemenea, speranțele consumatorilor pentru o îmbunătățire economică în 2024 s-au diminuat constant, indicele așteptărilor pentru următoarele 12 luni scăzând pentru a patra lună consecutiv, până la cel mai redus nivel din februarie.