Damen Shipyards Mangalia (DSMa) a anunțat semnarea unui nou contract de reparații navale pentru tankerul de țiței „M/T Nusa Merdeka”, alături de livrarea primelor două structuri CAN (Conductor Anchor Nodes) destinate proiectului Neptun Deep din Marea Neagră.
Aceste realizări vin după contractarea recentă a altor două proiecte de reparații pentru navele „M/T Tahiti” și „M/T Hadal Sally”.
Directorul general al Damen Mangalia, Sofien Lamiri, a subliniat importanța acestor contracte pentru menținerea continuității operaționale și reputației internaționale a șantierului, afirmând că gestionarea simultană a celor trei nave demonstrează capacitatea echipei de a lucra eficient la proiecte mari, respectând standardele de calitate și termenele stricte.
Șantierul continuă, de asemenea, negocierile pentru contracte majore ce pot asigura stabilitatea financiară pe termen lung.
Pe lângă reparațiile navale, DSM a a livrat cu succes două structuri CAN.
Acestea sunt parte a unui contract pentru construirea a patru astfel de structuri destinate proiectului Neptun Deep.
Acestea vor susține fundațiile puțurilor de foraj submarin, iar ultimele două structuri vor fi livrate la sfârșitul lunii octombrie.
În ciuda acestor realizări, Damen Shipyards Mangalia se confruntă cu insolvența, după ce compania olandeză a solicitat deschiderea procedurii la Tribunalul Constanța pe 19 iunie 2024. Damen Mangalia a fost preluat în 2018 de la coreenii de la Daewoo, Ministerul Economiei deținând în prezent 51% din acțiuni.