26 C
București
miercuri, 25 septembrie 2024
AcasăEconomieEconomie internăComerțul online în România înregistrează o expansiune rapidă, cu aproape 50% dintre...

Comerțul online în România înregistrează o expansiune rapidă, cu aproape 50% dintre români plasând cel puțin o comandă în ultimele 30 de zile

Comerțul online a evoluat semnificativ în România în ultimii ani, cu un număr tot mai mare de comenzi efectuate de către consumatori, conform unui studiu realizat de platforma easySales.

Aproape jumătate dintre respondenți au efectuat cel puțin o comandă online în ultimele 30 de zile, în timp ce aproape 30% au plasat între 4 și 10 comenzi. Un procent infim, de doar 1,15%, a declarat că nu a făcut niciodată cumpărături online.

Cercetarea s-a bazat pe datele colectate între 21 iunie 2014 și 8 iulie 2024, de la 1.043 de respondenți. În ceea ce privește sumele cheltuite, 41% dintre participanți au alocat între 301 și 1.000 de lei, iar 35% au cheltuit între 100 și 300 de lei, în ultimele 30 de zile.

Numai 2,2% au raportat cheltuieli de peste 5.000 de lei.

Referitor la dispozitivele utilizate pentru plasarea comenzilor, majoritatea românilor (43%) preferă laptopurile sau desktopurile, urmate de aplicațiile mobile (34%) și accesările directe ale site-urilor prin telefonul mobil (20%).

Cele mai multe comenzi online din ultimele șase luni au fost realizate pe magazinele tradiționale (62%), urmate de platformele marketplace (22%). În plus, 4,5% dintre respondenți au utilizat aplicații pentru comenzi de mâncare, iar 4% au achiziționat bilete sau abonamente online.

Prețul rămâne principalul factor decisiv în alegerea cumpărăturilor online, conform a 74% dintre participanți, iar 65% preferă să plătească cu cardul. Principala sursă de informație despre produse și servicii este rețelele sociale, menționate de 58% dintre respondenți.

În ceea ce privește achizițiile de pe site-uri internaționale, o treime dintre respondenți au afirmat că fac comenzi ocazionale, de 2-3 ori pe an, de pe platforme precum Temu, Shein, Amazon sau eBay, cu 45% dintre aceștia alegând platforma chineză Temu pentru cele mai multe cumpărături din străinătate.

Narcis Rosioru
Narcis Rosioruhttps://www.romanialibera.ro
Narcis Roșioru, născut în 1989, este un profesionist în comunicare și mass-media din București. Începând cu 1 iulie 2024, s-a alăturat echipei România Liberă. Anterior, Narcis a avut diverse roluri în mass-media, inclusiv editor web și specialist în social media la Europa FM, reporter la Fanatik.ro și producător video la Mediafax Group. A fost și redactor-șef la TeoTrandafir.com, unde a coordonat echipa editorială și gestionat pagina de Facebook. Narcis are o diplomă de master în Tehnici de Comunicare și Producție Mass-Media de la Universitatea Dunărea de Jos din Galați, unde a obținut și diploma de licență în Jurnalism.
Cele mai citite

Sfaturi pentru a profita la maximum de reducerile de Black Friday în 2024

A oferi cuiva un parfum bun, cumpărat la un preț redus substanțial în timpul sărbătorilor este desigur, foarte frumos. Poți cumpăra acest parfum în...

Guvernul României preconizează o creștere drastică a veniturilor din turism, vizând 8,4 miliarde de euro în 2025

Guvernul României estimează o creștere semnificativă a veniturilor din turismul internațional până în 2035, conform Strategiei Naționale pentru Dezvoltarea Turismului 2024-2035, adoptată recent. Deși numărul...

Cum aduci poveștile preferate ale copiilor la viață prin joacă

Poveștile au o magie aparte pentru cei mici. Ele îi duc în lumi fantastice, pline de aventuri și personaje fermecătoare, care rămân cu ei...
Ultima oră
Pe aceeași temă