Incepand de maine grupul Realitatea-Catavencu, lanseaza un pachet cu trei noi posturi de televiziune care vor difuza numai filme – CineStar, ActionStar si ComedyStar. In primele luni numai clientii platformei de televiziune prin satelit Dolce vor putea urmari cele trei noi posturi, urmand ca de anul viitor pachetul sa fie disponibil la mai multe companii. Bogdan Chiritoiu, Project Manager al CineStar, va dezvaluie detalii despre cele trei programe si despre filmele pe care le veti putea urmari.
Consumatorul de televiziune de la noi cunoaste foarte bine vedetele, dar nu si oamenii din culise. Asadar: cine este Bogdan Chiritoiu?
Am un background in televiziune de 15 ani, trecand pe la mai multe posturi comerciale din Bucuresti, incepand din 1993 la Canal 31. Primul proiect de televiziune, AcasaTV, este si primul contact direct, dar si prima experienta de Project Management intr-o televiziune. Caraghios este ca initial discutiile gravitau in jurul lansarii unui post TV de Sport, care a aparut mult mai tarziu, si la care nu am contribuit. Am sutat un pic pe alaturi in cazul acestei televiziuni (rade). Ultimul proiect in care am fost implicat ca Project Manager este Boom Sport One, canalul de sport al platformei de televiziune digitala Boom. Acest proiect a atras acel public care isi dorea un fotbal special – meciurile din campionatele interne ale Spaniei si Italiei.
Pentru ca am preferat tot timpul sa lucrez pe proiecte noi, m-am alaturat grupului Realitatea-Catavencu care are o dinamica de dezvoltare incredibila – exemplul cel mai bun este chiar acest proiect – CineStar. Pentru un project manager asta este raiul pe pamant, sa te apuci sa creezi totul de la zero, de la partea de proiectare, branding, implementare si distributie.
Ce este proiectul CineStar?
Noi ne-am imaginat un pachet cu multe filme, denumit CineStar. Acesta este constituit din trei canale TV delimitate intre ele de categoriile de film si de genurile pe care le difuzeaza. Postul CineStar, care a generat si numele intregului pachet, este canalul de forta, care imbina toate genurile interesante. Este canalul filmelor blockbuster si al productiilor recente. Urmeaza doua canale specializate in difuzarea unor genuri de film: ActionStar si ComedyStar. Nu trebuie sa spun multe despre ele. In cazul ActionStar imbinam filme din categoriile prestabilite de industria americana: filme de razboi, de spionaj, horror, thriller….
Si ComedyStar e un canal de comedie…
Nu pot sa spun ca este cel de-al treilea canal (rade) si o sa zic ca este unul din cele trei posturi. ComedyStar are cea mai complicata grila pentru ca filmul de comedie este oricum un gen foarte aparte: iti place sau nu, razi sau nu… Unora le place Chaplin, altora nu. Majoritatea il considera pe Charlot un tragedian si cam asta este… altii il considera insa un comic…
Si daca nu ne place Chaplin trebuie sa "suportam" comedia frivola si de prost gust?
E complicat sa faci o selectie din acest punct de vedere. Sa spunem ca am achizitionat un pachet de programe in care am 50 de comedii, cu care trebuie sa fac un canal de nisa. Daca scot filmele frivole voi ramane cu 20 de comedii foarte bune. Va fi un mix de filme recente, de box office cu actori foarte cunoscuti si apreciati. In acelasi timp multe dintre ele au fost premiate.
In prime time va fi mereu "la crème de la crème". Ce se intampla daca un telespectator vrea sa vada toate cele trei filme din prime time?
Telespectatorul va constata ca in fiecare seara poate alege unul sau mai multe filme de pe canalele CineStar. Oricum, telespectatorul va alege filmele in functie de starea de spirit. Esti foarte vesel si vrei sa te intristezi vezi o drama sau invers. Daca "ratezi" un titlu il vei regasi in grila din alta zi, poate la o ora care ii convine mai mult.
Ce tipuri de filme vrea publicul din Romania?
Publicul cauta titluri noi si actori pe care sa-i recunoasca. Exista si un segment al celor care vor sa vada filme experimentale, productii independente sau scurtmetraje. Aceasta este o piata interesanta pe care o avem in vedere in viitorul apropiat.
Avem deja pe piata o serie de canale de filme gratuite si multi telespectori au deja pachetul HBO. De ce ar mai da ei bani pentru un nou pachet?
Pe HBO sau pe celelalte canale din pachet se regasesc si multe filme care se adreseaza unei piete pan-europene. Pe cele trei canale de la noi programarea filmelor se va face numai raportandu-ne la publicul autohton care, asa cum am mai spus, isi doreste filme de box office si actori cunoscuti.
HBO-ul aduce totusi titluri in premiera, la doua – trei luni de la intrarea lor in cinema. Cum va veti bate cu acest lucru?
Vom avea titluri, nu pot sa spun inca cu ce frecventa, in premiera ca si HBO-ul.
Am sesizat ca unele filme din grila pe primele luni au fost deja difuzate de cateva ori de posturi care emit in Romania. Mai are rost sa le redifuzati?
O sa-ti raspund cu o intrebare: poti sa spui ca ai vazut toate acele filme atunci cand au fost ele difuzate? Probabil ca nu. Asta pentru ca titlurile stau putin la televiziunile comerciale. Noi le reluam pentru ca sunt filme care merita vazute. De exemplu, la Londra exista un cinematograf care ruleaza de 30 de ani acelasi film… un singur film. si, culmea, proiectiile fac sala plina mereu. Deci, filmele bune se vad si se revad.
Veti oferi si seriale sau emisiuni tematice?
Cel putin in prima perioada de sase luni nu am programat nici o emisiune tematica. Nu avem seriale, dar avem mini-serii sau serii scurte. Vom avea productii cinematografice, dar si titluri care sunt facute special pentru televiziune. Momentan ne gandim la o serie de emisiuni specializate pe film. Ma refer la making off-urile unor filme sau viata vedetelor de la Hollywood, preluate din afara.
Cinematografia romaneasca a dat in ultimii ani titluri foarte bune si recunoscute in strainatate. si cinematograful european, mai ales cel din est, a dat titluri foarte bune. Isi vor gasi aceste filme loc in programele CineStar?
Avem "un ochi" care se duce in zona acestor filme. Insa, momentan, segmentul de public interesat de aceste filme este foarte mic. Pot sa spun ca vom avea pe CineStar film romanesc si european. Probabil vom crea un spatiu destinat filmelor europene pe principalul canal din pachet. Aceste filme vor fi selectate in functie de succesul la nivel european, de incasari, si, evident, in functie de capetele de afis.
Crezi ca publicul autohton nu este interesat de peliculele europene?
Majoritatea cu siguranta nu este interesata. Vorbim de o nisa foarte bine delimitata. De exemplu, mie mi-ar placea sa am cat se poate de des un film de-al lui Kusturica in prime time, insa va fi foarte complicat sa atragi un public numeros. Nu toata lumea iubeste taraful din Clejani si porcul care mananca trabantul.
Va fi publicitate in timpul filmelor?
Vorbim de trei posturi speciale, si una dintre promisiunile noastre este ca filmele nu vor fi intrerupte de publicitate. Daca va fi publicitate, ea va fi intre filme si cu o durata limitata. CineStar promite liniste in timpul filmului.
Unde vreti sa ajungeti din punct de vedere al audientei intr-un an sau doi?
Noi tintim tot publicul de televiziune din Romania. De asta avem si o oferta tip "trident" care aduna tot – femei, barbati, copii – practic spatiul de audienta este egal cu cel al consumatorilor de televiziune. Este o tinta foarte mare, dar noi o consideram tangibila.
De cand vor incepe sa emita cele trei noi posturi?
Incepand de maine (n.a. – vineri, 19 decembrie), ne lansam pe platforma de televiziune prin satelit Dolce a companiei Romtelecom. Aici ne vor gasi doritorii timp de sase luni. Oricum, Dolce are o perioada de exclusivitate de sase luni. Dupa aceasta perioada vom intra si pe alte platforme de televiziune digitala.
Se va plati o taxa de la bun inceput?
Pentru inceput va rog sa vedeti ofertele Dolce si… va invitam sa deschideti ochii si sa visati, cu CineStar.
Precizare legata de pretul pachetului
Cum project managerul CineStar, Bogdan Chiritoiu, nu a putut sa ne dea detalii legate de pretul pachetului, ne-am adresat oficialilor Romtelecom, care detin platforma de televiziune prin satelit Dolce. Cristina Popescu, PR General Manager al companiei, a declarat ca in primele trei luni (19 decembrie 2008 – 19 martie 2009) toti clientii Dolce, atat existenti, cat si noi, vor beneficia gratuit de noul pachet CineStar. Dupa aceasta perioada pachetul va avea un pret ce va fi comunicat dupa inceputul anului viitor.