Sindicalistii din cadrul companiei americane „Bechtel” sustin ca au fost anuntati ca vor fi concediati din 31 august daca statul roman nu isi va plati obligatiile financiare fata de constructorul autostrazii Transilvania. Cei mai multi dintre muncitorii firmei au fost trimisi acasa si vor primi in perioada urmatoare doar 75 la suta din salarii.
Primele concedieri au fost facute. Este vorba de zece persoane, acuzate ca ar fi fost organizatorii protestelor spontane care au avut loc pe santierele „Bechtel” in luna mai. Liderul filialei clujene a CNS „Cartel Alfa” (confederatia care reprezinta interesele sindicalistilor „Bechtel” – n.r.), Grigore Pop, acuza autoritatile de la Bucuresti de rea-credinta. El a afirmat ca in conturile Ministerului Transporturilor se aflau 30 de milioane de euro pentru finantarea lucrarilor la autostrada, insa pana acum s-au platit doar 10 milioane companiei.
Potrivit liderului sindical, in bugetul de stat sunt prevazute 460 de milioane de euro pentru lucrarile la viitorul tronson dintre Bors si Brasov. O parte din acesti bani ar urma sa fie imprumutati de la banci din Romania sau SUA. Cu toate acestea, politicienii din coalitia de guvernare sustin ca in 2005 vor putea aloca pentru autostrada intre 215 si 230 de milioane de dolari. Din aceasta suma, declara recent presedintele PD, Emil Boc, 91 de milioane de euro reprezinta contravaloarea lucrarilor executate de „Bechtel” anul trecut, la cererea Guvernului PSD, care nu au fost platite. Social-democratii sustin insa ca nu au lasat nici o factura neachitata. Informatia legata de incercarile Guvernului de a se imprumuta de pe piata bancara interna a fost confirmata de staff-ul BRD Societe Generale, care a anuntat ca a trimis o oferta de finantare Executivului de la Bucuresti. De asemenea, Emil Boc spunea ca reprezentantii Guvernului se afla in tratative cu City Bank din SUA, pentru ca BERD si BEI refuza sa finanteze proiectul autostrazii „Bechtel”.
Valoarea contractului este de 4,3 miliarde euro. „Bechtel” are circa 670 de angajati romani si are santiere deschise in judetele Cluj si Bihor. Managerul pentru relatiile cu comunitatea al firmei, Bogdan Salomia, nu a putut fi contactat pentru a comenta ultimele informatii legate de soarta autostrazii.