0.4 C
București
vineri, 27 decembrie 2024
AcasăSpecialFOTO Top 15 „Drumuri ale Morţii”. Ce drum din România apare în...

FOTO Top 15 „Drumuri ale Morţii”. Ce drum din România apare în clasament

Călătoriile pot fi foarte periculoase pentru cei care îndrăznesc să meargă pe cele mai primejdioase drumuri din lume. Unele dintre acestea au o lăţime aşa de mică încât nu permit decât circulaţia unei singure maşini, iar orice greşeală în manevrarea ei poate duce la moarte. BBC 2 a prezentat recent partea a treia a seriei „World’s Most Dangerous Roads”, în care şase celebrităţi pornesc cu automobilele pe trei dintre cele mai periculoase şosele din lume. În această parte sunt prezentate aventurile din Anzii Peruvieni, de pe Autostrada Dalton care străbate Alaska şi din Nepal.

Cotidianul The Telegraph a realizat un top al celor mai periculoase drumuri din lume.

Şoseaua North Yungas, Bolivia

Cunoscută şi sub numele de El Camino de la Muerte sau „Drumul Morţii”, această şosea de 60 kilometri a fost construită de prizonierii din Paraguay în anii 1930, iar pe aici automobiliştii curajoşi pot ajunge din capitala bolviană La Paz până la oraşul Corioco. Maşinile merg în ambele direcţii, dar drumul este rareori mai lat de trei metri şi nu există balustrade. Ploile abundente şi ceaţa adaugă de multe ori un plus de pericol şi o eroare minoră poate însemna o cădere de aproape 600 de metri. Drumul a curmat mii de vieţi, iar pe marginea lui se află foarte multe cruci care marcheză locurile tragediilor. Drumul a fost refăcut în ultimii ani, iar o secţiune nouă ocoleşte acum una dintre părţile cele mai periculoase de pe vechiul traseu.

Skippers Road, Noua Zeelandă

Construit în secolul al 19-lea pentru a oferi acces minerilor la un canion bogat în aur, Skippers Road oferă acum doar o excursie de o zi pentru turiştii care doresc senzaţii tari. În schimb posesorii de autoturisme trebuie să aplice pentru un permis special pentru a putea merge pe acest drum, iar companiile de asigurări nu dau despăgubiri în caz de accident.

Autostrada Trans-Siberiană, Rusia

Autostrada Trans-Siberiană este lungă de 11.000 km şi se întinde de la Sankt Petersburg până la Vladivostock. O mare parte din autostradă a fost construită de către deţinuţii din Gulag. Autostrada este asfaltată în partea vestică, însă în partea estică este doar o simplă pistă de zgură. În cea mai mare parte a anului, condiţiile sunt excelente, dar este puţin cam frig, însă în timpul verilor calde şi umede, unele secţiuni ale drumului se transformă într-o mlaştină de netrecut.

Autostrada Karakoram, China şi Pakistan

Autostrada Karakoram este cea mai înaltă din lume, la 4.876m altitudine şi trece prin trei regiuni muntoase: Munţii Himalaya, Karakoram şi Pamir. Drumul se întinde pe 804 kilometri şi leagă regiunea Xinjiang din China de Islamabad, capitala Pakistanului. Există foarte multe pericole pentru automobilişti, de la alunecări de teren, ploi musonice, zăpezi abundente şi răul de înălţime.
În 1963, Pakistan şi China au semnat un acord cu privire la construirea unui drum de care ar putea beneficia ambele ţări. În 1986, Autostrafa Karakoram a fost oficial deschisă călătorilor şi a legat China de ţările din centrul Asiei.

Pasul Stelvio, Italia

Pasul Stelvio din Alpii Italieni leagă regiunea italiană Lombardia cu Austria. Şoseaua este foarte bine asfaltată, însă traseul este foarte periculos. Automobiliştii trebuie să circule cu viteză mică, pentru că orice exces poate deveni un dezastru în cele 60 de curbe de până la 180 de grade ale drumului. Între maşină şi prăpastie este doar o mică barieră de beton.

Canning Stock Route, Australia

Un drum pe Canning Stock Route este recomandabil doar pentru şoferii cărora le place adrenalina. Şoseaua are o lungime de 1.781 km lungime şi a fost construită pe traseul celui mai lung drum din lume pentru cirezile de vite. Cine se încumetă să parcurgă acest traseu are nevoie de o maşină pregătită, de piese de schimb, de mancare, de apă şi combustibil de rezervă. Călătoria poate să dureze trei săptămâni, iar benzina mai poate fi achiziţionată la una sau două comunităţi de aborigeni care se întâlnesc de-a lungul drumului. Dacă maşina se defectează, şoferii rămân blocaţi în mijlocul deşertului. Drumul este practicabil doar în timpul lunilor reci.

Taroko Gorge, Taiwan

Taroko Gorge este un drum îngust de munte care oferă privelişti spectaculoase. În zonă sunt însă ploi abundende care provoacă multe alunecări de teren, iar în fiecare an această regiune este lovită de trei sau patru cicloane.

Autostrada Dalton, Alaska

Această autostradă izolată de 666 kilometri a fost construită ca un drum de aprovizionare pentru a sprijini explorarea petrolului din Alaska. Există doar trei oraşe pe drum, cu o populaţie totală de 60 de persoane. Nu se recomandă călătoria cu un autoturism obişnuit. Camioane gigant navighează permanent pe acest traseu ridicând nori imenşi de praf, vizibilitatea apropiindu-se de zero. Trebuie să evitaţi şi imensele gropi-capcană de pe drum. O altă problemă majoră este frigul teribil din tundra îngheţată.

Pasul Zoji, India

Pasul Zoji leagă Kashmir de Ladakh şi are o lungime de 9 kilometri, la înălţimea de 3.528 de metri. Acest drum este o salvare pentru locuitorii din Ladakh, astfel aceştia putând păstra legătura cu restul lumii. Vânturile puternice şi zăpezile abundente îl fac de netrecut în timpul iernii. Drumul este îngust şi nu există nicio balustradă care să protejeze automobilul de prăpastie.

Autostrada Trans-Sahariană

Autostrada africană are o lungime de 4.500 de kilometri, începe din Alger şi se termină la Lagos. Doar 85% din traseu este asfaltat, dar cea mai mare parte este în stare proastă. Benzinăriile şi sursele de apă sunt puţine şi foarte rare. Un şofer care străbate această autostradă se va confrunta cu temperaturi de până la 50° C şi cu furtuni de nisip.

Transfăgărăşan, România

Vedetele de la Top Gear au realizat o emisiune specială pe serpentinele Transfăgărăşanului şi au fost încântaţi de acest traseu. Drumul de 90 de kilometri ajunge la cel mai înalt nivel până la altitudinea de 2034 m, în apropiere de cel mai înalt punct al ascensiunii, lacul glaciar Bâlea, drumul traversând cel mai lung tunel din România, de 800m. Drumul a fost construit în anii ’70, utilizându-se 6 milioane de kilograne de dinamită, pe durata construcţiei înregistrându-se cel puţin 40 de victime.

Autostrada Sichuan-Tibet, China

Autostrada Sichuan-Tibet are o lungime de 2412 de kilometri şi face legătura dintre Chengdu şi Lhasa şi traversează mai mulţi munţi. Pasajul muntelui Que’er, cel mai înalt punct al şoselei, ajunge la peste 6.096 m. Peisajul este magnific, însă pericolele apar la tot pasul. Alunecări de teren, avalanşe, ploi torenţiale sunt doar câteva din cauzele care pot duce la închiderea traseului.

Autosrada Kabul-Jalalabad, Afganistan

Un raport de anul trecut din New York Times asemăna acest drum de 65 de kilometri cu vestitul „Drum al Morţii” din Bolivia. Drumul trece prin teritoriul talibanilor şi este plin de şoferi-kamikaze care conduc camioane supraîncărcate. Autostrada este o combinaţie de benzi înguste şi întortochiate care urcă pâna la 600 de metri prin defileul Kabul. Accidentele mortale sunt ceva la ordinea zilei pe acest drum.

A537, Anglia

A537 este drumul care leagă Buxton de Macclesfield şi este considerat ca fiind „drumul cel mai periculos din Marea Britanie „. Este un traseu bătut de vânturi, punctat de curbe periculoase şi unde se întâmplă un număr foarte mare de accidente (au existat 21 accidente grave, în 2008) cauzate în special de motociclişti.

Orice stradă din Eritreea

Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, ţara cu cel mai mare număr de decese rutiere pe cap de locuitor este Eritreea. În fiecare an există aproximativ 48 de decese la 100.000 de persoane pe drumurile din Eritreea, comparativ cu 16,5 în China, 13,9 în Statele Unite, şi doar 5,4 în Marea Britanie.

Razvan Voiculescu
Razvan Voiculescu
Razvan Voiculescu, redactor Rl online
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă