5.3 C
București
sâmbătă, 4 ianuarie 2025
AcasăSpecialCâţi bani cheltuie românii pe internet?

Câţi bani cheltuie românii pe internet?

Românii care fac cumpărături de pe internet aleg produse sau servicii care nu depăşesc 100 de euro, este concluzia un studiu realizat la începutul anului de către compania de cercetare de marketing Daedalus Millward Brown.

Studiul arată că numărul femeilor care au cumpărat lucruri cu valoare redusă (până în 20 de euro) de pe internet în ultima jumătate de an este aproape dublu faţă de cel al bărbaţilor (21,7% femei versus 12,6% bărbaţi).

Studiul a mai arătat că tinerii tind să cumpere produse mai ieftine de pe internet faţă de adulţii de peste 45 de ani. Procentul celor care au achiziţionat în ultimele şase luni cel puţin un produs mai scump de 100 euro este de 17% în rândul tinerilor (18-24 ani) şi creşte la 41% pentru categoria 25-44 ani şi la 58% pentru cei cu vârsta între 45 şi 55 ani.

Educaţia joacă şi ea un rol implortant în achiziţionarea produselor cu valoare mare de pe internet. Astfel, produsul cel mai scump achiziţionat de persoanele cu educaţie superioară este în medie de două ori mai scump decât cel cumpărat de persoane cu educaţie medie şi aproape de trei ori mai scump decât cel ales de persoanele cu educaţie scăzută.

„Dacă la început motivaţia principală de a face o achiziţiile online era dată de obţinerea unui preţ mai bun, aceasta migrează încet, încet către confort sau economia de timp. În felul acesta, produsele cu valoare mai mică încep să devină interesante pentru cei care cumpără online nu atât prin prismă economiei de bani realizate cât mai ales prin prisma experienţei de cumparare”, a spus Daniel Enescu, managing partner al companiei Daedalus Millward Brown.

2014/03/24//347628-cumparaturi-online.jpg

Studiul a fost realizat prin interviuri online pe un eşantion de 600 respondenţi din panelul Daedalus Online şi este reprezentativ pentru populaţia utilizatorilor de internet cu vârsta cuprinsă între 18 şi 55 ani. Datele au fost culese în februarie 2014. Eroarea de eşantionare este de +/- 4%.

Întregul studiu realizat de Daedalus Millward Brown va fi prezentat de către Daniel Enescu în cadrul ecomTEAM, cel mai important eveniment regional de e-commerce şi marketing digital, care va avea loc pe 2-3 aprilie, la Braşov.

Cele mai citite

Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene, și-a anulat toate deplasările externe

Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene, și-a anulat toate deplasările externe planificate pentru primele două săptămâni din ianuarie, după ce a fost diagnosticată...

Poliția Română, cea de Frontieră și Jandarmeria au intensificat controalele în apropierea punctelor de trecere a frontierei

Poliția Română, Poliția de Frontieră și Jandarmeria Română au desfășurat vineri o acțiune comună pe DN 5, în apropierea Punctului de Trecere a Frontierei...

FCSB anunță transferul lui Lukáš Zima, portarul de la Petrolul Ploiești

FCSB a anunțat transferul portarului ceh Lukáš Zima, în vârstă de 30 de ani, care vine de la Petrolul Ploiești. Noul goalkeeper va purta...
Ultima oră
Pe aceeași temă