Oficialii Honda au prezentat oficial cea de-a patra generaţie CR-V, care va putea fi văzută în show-room-urile din ţară la sfârşitul anului, vânzările în Europa începând cu octombrie 2012.
Atipic pentru o generaţie nouă, noul SUV „soft roader” nipon este cu 5 milimetri mai scurt şi cu 30 mm mai scund decât anteriorul. Şi, îmbucurător pentru o generaţie nouă, arată (mai) bine (decât anteriorul). Şi pentru că vorbim de tipicari aici, dimensiunile uşor micşorate ale exteriorului nu au influenţat spaţiul din interior, mulţumită unor tertipuri mici de ordin tehnic (de exemplu, parbrizul s-a verticalizat cu 60 milimetri).
Că tot vorbim de spaţiul interior, portbagajul dispune de 589 de litri, iar dacă pliezi banchetele spate (raportul de pliere este 40/60) poţi căpăta nu mai puţin de 1.648 de litri de volum, cu 147 mai mult decât în cazul versiunii anterioare potrivit topgear.ro.
Păstrând magia cifrelor, mergem la interior, pe care niponii îl laudă nu numai ca fiind mai ergonomic şi mai de calitate, ci şi cu 3 dB mai silenţios faţă de vechiul CR-V (evident, în aceleaşi condiţii de rulaj). Adică poţi să operezi (şi mai) în linişte pe display-ul de cinci inci i-MID până când vezi ECON şi EcoAssist activate.
Sub capotă, noul CR-V dispune de două motorizări: un 2.0 i-VTEC şi un 2.2 i-DTEC. Dieselul de 2,2 litri oferă 150 CP şi 350 Nm în timp ce motorul pe benzină livrează mai mult cu 5 cai putere decât cei 150 de pe versiunea actuală.