19 C
București
luni, 23 septembrie 2024
AcasăSpecialCriza la români: Forza Rossa a vândut 5 maşini de peste 40.000...

Criza la români: Forza Rossa a vândut 5 maşini de peste 40.000 de euro într-o săptămână

La doar o săptămână de la inaugurarea showroom-ului Lotus de la Airport Plaza din Otopeni, au fost deja comandate 5 modele. Cele mai solicitate sunt Lotus Exige şi Evora.

In plus, Lotus prezintă la Salonul Auto de la Geneva cele mai noi supercar-uri. Stilul avangardist, soluţiile ingenioase tehnice, performanţa, dar şi eleganţa şi nobleţea sunt calităţi care conferă modelelor Lotus unicitate şi atrag admiraţia cunoscătorilor.

Surprize plăcute la Geneva

Lotus continuă tradiţia şi creează din nou surprize de proporţii în lumea auto, la Salonul de la Geneva: Evora Enduro GT, Elise Club Racer şi Evora by Mansory. Toate aceste modele pot fi comandate şi în România, numai prin Forza Rossa, dealer oficial şi exclusiv al mărcii britanice în ţara noastră, Moldova, Serbia şi Muntenegru.

Lotus Evora Enduro GT este unul dintre cele mai performante modele create de designerul Nicola Scimeca împreună cu Divizia Lotus Motorsport şi reprezintă transformarea modelului Evora din varianta destinată Campionatului European FIA GT4 într-una pentru cursele de anduranţă.

Este un concept ce reprezintă punctul de plecare pentru maşinile de competiţie care urmează să fie construite şi care vor fi omologate GT2/GTE pentru competiţiile FIA (Federaţia Internaţională a Automobilului) şi ACO (Automobile Club de l’Ouest, organizatorii cursei de 24 de ore de la Le Mans şi al Intercontinental Le Mans Cup).

Programul de competiţii al Lotus Evora Endura GT în 2011 cuprinde participarea la cursa de 24 ore de la Nurburgring (23-26 iunie), la cursa de 24 ore de la Spa (28-31 iulie) şi la cele de 24 ore de la Silverstone (8-9 octombrie). Pentru 2012, Departamentul Motorsport al Lotus Cars doreşte să angajeze bolidul şi în cursele de 24 de ore de la Dubai şi Daytona.

Lotus Evora Enduro GT are un motor V6 DOCH VVT-i de 4.9 litri aspirat, dispus transversal central spate şi preparat de Cosworth. Cu o greutate a întregii maşini de numai 1160 kg, motorul are o putere 440 cai putere la 7,000 rpm şi un cuplu de 460 Nm la 5,500 rpm. Puterea este trimisă către puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze secvenţiale X-TRACK în 6 trepte, în timp ce lista de elemente specifice maşinilor de curse GT ce au fost dotate noului concept Lotus Evora Enduro GT include un ambreiaj cu dublu disc, un sistem de evacuare de competiţie tratat termic, dar şi multe alte componente sport.

Saşiul noului concept Lotus Evora Enduro GT este fabricat din aluminiu, iar suspensia cu două braţe vine cu amortizoare Ohlins şi arcuri coaxiale. De asemenea, Lotus Evora Enduro GT a primit jante de 18 inch îmbrăcate în anvelope 24/64-18 – 27/65-18 faţă şi spate şi un sistem de frânare de inalta performanţă cu discuri duble din aluminiu şi etriere cu 6 pistoane pe faţă şi cu 4 pistoane pe spate.

Lotus prezintă şi noul model Elise Club Racer, o versiune pe care inginerii au făcut-o mai uşoară cu 24 de kg decât modelul Elise standard. Atenţia pentru cele mai mici detalii şi pentru performanţă s-a concentrat asupra întregii maşini, producătorii reuşind să facă din noul model una dintre cele mai uşoare maşini de pe piaţă şi cu elemente de design unice. Prin înlăturarea unui izolant fonic, prin schimbarea greutăţii scaunelor (care au devenit mai uşoare) şi a bateriei (derivată din cele folosite în motorsport), iubitorii maşinilor sport au acum o maşină pe măsura pasiunii lor.

Pentru prima dată o variantă Elise are o setare sport PDM (Dynamic Performance Management) care permite chiar şi celor mai puţin experimentaţi conducători auto să se simtă adevaraţi piloţi. Noul Elise Club Racer marchează un nou început pentru maşinile sport Lotus şi este la fel de versatil atât pe drumuri cât şi pe pistele de curse.

Tot la Geneva, Lotus Cars prezintă şi modelul Evora preparat de Mansory. Colaborarea cu Mansory pentru realizarea unui „Concept Car” este o abordare nouă care se bazează pe feedback-ul clienţilor şi pe nevoia lor de a avea maşini personalizate. Cu experienţă în personalizarea de înaltă clasă bazată pe cerinţele clienţilor exigenţi pe acest segment, Mansory a fost o alegere naturală pentru Lotus. Compania oferă perspective valoroase şi deţine cunoştinţele tehnice pentru a sprijini procesul de dezvoltare Lotus în acest domeniu extrem de specializat.

„2010 a fost începutul unei noi ere pentru Lotus, iar în 2011 viziunea devine realitate”, a declarat Dany Bahar, CEO Lotus.

O altă premieră la Salonul Auto de la Geneva îl reprezintă prototipul modelului LOTUS ESPRIT care a fost prezentat şi la inaugurarea oficială a showroom-ului Lotus din Bucureşti de săptămâna trecută. El va fi comercializat la nivel mondial începând din 2012.

Forza Rossa este una dintre cele mai importante şi influente companii în industria auto din regiune. Reputaţia companiei se datorează echipei sale de profesionişti, dedicaţi şi cu viziune asupra aşteptărilor şi exigenţelor clienţilor.

Forza Rossa operează ca unic importator Ferrari pe piaţa românească precum şi în Bulgaria şi Republica Moldova. Începând cu 2011, Forza Rossa este reprezentantul exclusiv al mărcii Lotus în România, Serbia, Muntenegru şi Republica Moldova.

Cele mai citite

Topor vechi de 4.000 de ani găsit de către miner din Gorj, la prima căutare cu detectorul de metale

Un topor vechi de aproximativ 4.000 de ani, din clasa „Tezaur“, a fost descoperit în comuna gorjeană Cătunele, într-o pădure din satul Lupoaia. Piesa este...

Sfidare, numele tău este Klaus

Poate că cei care și-au luat bac-ul cu o notă de peste 7,03 își vor aduce aminte că împăratul roman Caligula şi-a învestit...

Președintele PNL, sesizat să ofere explicații cu privire la averea unui parlamentar liberal

Grupul de Investigații Politice (GIP) a solicitat public președintelui PNL, Nicolae Ciucă, să ofere explicații cu privire la situația averii deputatului PNL Daniel Constantin,...
Ultima oră
Pe aceeași temă