Părinţii care cheltuie foarte mulţi bani pentru a oferi constant activităţi interesante copiilor lor aflaţi în vacanţa de vară ar trebuie să-şi administreze eficient planurile financiare viitoare.
Studiile de piaţă au arătat o creştere evidentă a ratei inflaţiei la bunurile de consum cumpărate de sau pentru copii, relatează Daily Mail.
Un coş de cumpărături cu cele mai apreciate produse de către tineri este cu aproximativ 17 procente mai scump decât cel cu alimente de bază, dovedind că doar hrănirea copiilor în timpul vacanţelor este deja costisitoare, adăugându-se ulterior la aceasta şi cheltuielile pentru joacă sau distracţie.
Un studiu de piaţă realizat de mySupermarket.com arată că dulciurile simple sunt cu aproape 40 de procente mai scumpe într-un an, iaurturile cu fructe cresc şi ele costul total al coşului de cumpărături cu până la 22 procente, iar hamburgerii şi alte produse fast-food adaugă deasemenea încă 19 procente într-un an.
O cercetare privind hainele şi alte produse achiziţionate pe termen lung, confirmă că preţul cumpărăturilor pentru copii e mai ridicat decât cel pentru alte grupe de vârstă.
Valoarea acestora a crescut cu 14,3 procente din anul 2008, care este echivalentă cu o creştere de 8,5 procente din preţ pentru produse şi servicii în general. Cifrele studiului, elaborate de Santander Bank, arată o majorare a preţurilor la dulciuri şi ciocolată cu 24 de procente şi respective 16,2 procente la băuturi non-alcoolice.
Hainele pentru copii s-au scumpit cu 17,4%, iar costul activităţilor de recreere a crescut cu 13,6 %, Santander subliniind majorarea costurilor telefoanelor mobile şi serviciilor din domeniul aferent cu aproximativ 10 %.
James Foord, din partea mySupermarket.com, a declarat: „Cu toţii ştim deja că, din nefericire, inflaţia la produsele alimentare este în creştere, dar părinţii vor simţi acest trend mai ales în perioada de vară, când copiii lor sunt în vacanţă”.
„Cumpărătorii trebuie să se orienteze spre ofertele de reduceri şi poate să opteze pentru produsele special create pentru supermarket-uri, ca să-şi reducă cheltuielile,” a adugat James Foord.
Nici Audlham-Gardner, director de banking la Santander, a comunicat public: „Inflaţia este în general considerată ca afectând numai adulţii. Dar este evident că a existat un impact şi asupra copiilor. Aceştia observă zilnic creşterea preţurilor la produsele de uz zilnic la un nivel foarte înalt, iar părinţii sunt de asemenea afectaţi de o majorare ce depăşeşte ritmul inflaţiei pentru produsele dedicate adulţilor.”
Santander a transmis că şi adolescenţii resimt efectele evoluţiei economice prin faptul că părinţii lor limitează sau chiar reduc valoarea cadourilor, a banilor de buzunar ori a cheltuielilor pentru călătorii.