FOTO + VIDEO. Descoperire uimitoare a NASA: Pe trei planete aflate la 40 de ani-lumină ar putea exista viață

de Alex Mihăilescu, Mihai Diac , 23 februarie 2017 - stire actualizata la ora 10:59, 23 februarie 2017

NASA a anunțat, miercuri, descoperirea unui sistem format din șapte planete care gravitează în jurul unei stele, la 40 de ani lumină de planeta noastră.

Astronomii americani susțin că toate cele şapte planete ar putea avea apă în formă lichidă la suprafaţă, iar trei dintre planete sunt plasate în zona estimată, în mod tradiţional, ca fiind locuibilă - nici prea aproape nici prea departe de steaua centrală.

Acest sistem de șapte exoplanete orbitează în jurul stelei denumite Trappist-1. Noul sistem planetar a fost descoperit prin utilizarea Telescopului Spitzer al NASA, el aflându-se în constelaţia Vărsătorului.

Diametrul stelei Trappist-1 reprezintă aproximativ 8% din cel al Soarelui. Din acest motiv, planetele din jurul ei, de dimensiunea Terrei, par foarte mari atunci când trec prin faţa stelei lor.

Studiată cu telescoapele de pe Pământ, mişcarea acestor planete blochează cu regularitate lumina emisă de steaua lor. Cercetătorii reuşesc să determine dimensiunile şi structurile planetelor prin analiza acelor scăderi de intensitate luminoasă.

"Planetele se află foarte aproape una de cealaltă şi foarte aproape de stea, situaţie asemănătoare cu cea a lunilor planetei Jupiter", a declarat Michaël Gillon, cercetător la Universitatea belgiană Liège.

"Totuşi, steaua este atât de mică şi de rece încât clima celor şapte planete este temperată, ceea ce înseamnă că ar putea avea anumite cantităţi de apă lichidă şi, prin extensie, poate chiar viaţă", a subliniat Gillon, şeful echipei internaţionale care a analizat datele NASA despre Trappist-1.

Steaua Trappist-1 are o vârstă de cel puţin 500 de milioane de ani, însă speranţa ei de viaţă este de 10 trilioane de ani. Prin comparaţie, Soarele nostru a ajuns deja la jumătatea speranţei sale de viaţă, care a fost estimată la 10 miliarde de ani.

Aşadar, peste câteva miliarde de ani, când Soarele va rămâne fără combustibil şi Sistemul Solar din care face parte Terra nu va mai exista, Trappist-1 va fi încă o stea foarte tânără, a precizat astronomul Ignas Snellen de la Observatorul Leiden din Olanda.

”Trappist-1 îşi arde hidrogenul atât de încet, încât această stea va trăi pentru încă alte 10 trilioane de ani. Iar acest interval reprezintă o perioadă suficient de mare de timp pentru ca viaţa să evolueze pe planetele sale”, a adăugat savantul olandez.

Comentarii

• Ne pișem pă planetili voastre, masonilor ! ...faceți în așa fel încât să n-o mai poluați pe asta, idioților șpăguiți de multinaționale !

22 februarie 2017 21:19

.

• Ella

22 februarie 2017 22:27

Nu esti sanatos la cap frate ! Nici faptul ca s-au descoperit niste planete nu-ti place . Pe toti ii faci ba masoni ba sorosisti . Nu stiu ce e in capul tau si ce vrei de fapt.? Nu-ti convin stirile de aici f bine du-te la Romtv sau la Antene ca nu plinge nimeni dupa tine Dar nu mai posta ineptii ca nu cistigi nimic. Sau mai bine vorba unora de pe aici du-te invirtindu-te la Moscova direct si lasa romanii in pace. Stai linistit linga Putin acolo unde iti este locul.

raspunde comentariului
      • ...nu-s deloc "frate" cu tine (și nici nu vreau sa fiu) așa că pot să ți-o trag, nu la capu' tău "sănătos", ci la mU'E... Înțelesu-m-ai ? ...du-te tu - învârtindu-te, sau cum dorești, ...

26 februarie 2017 15:59

...nu-s deloc "frate" cu tine - și nici nu vreau sa fiu - așa că pot să ți-o trag, nu la capu' tău "sănătos", ci la mU'E... Înțelesu-m-ai ? ...du-te tu - învârtindu-te, sau cum dorești, te ajută N.A.S.A. amerlokă ce o admiri ne-condiționat, ce nu-i în stare nici să facă livrărili dă apă, mâncare șî echipament, sau transportul personalului la - șî dă la - Stația Spațială Internațională, aici, la câteva sute de kilometri dă Pământ, așa că e obligată să apeleze la Putin ca să-i ajute rușii cu tehnologia lor din anii '60... - direct pă planetili alea tri ! Dacă ești dîntră corporatizdele care ies p'în Paiața Viktoriei, ocupă-te numa' de aia, că IQ-ul nu te ajută mai mult decât pentru niște zbierete și pentru utilizarea technolgyiei amerloce terrezdre făcută pentru oricare proști di pi planeta asta futută, ce merită a fi lăsată la gunoi ca să vă mutați voi pă alta, mai bună... "Dupe" ce ați *****-o, voi, Masoneria și slugile ei ! Lasă că rămânem, noi, fraierii care nu credem în propaganda masonă, aici ! Valea, șoroșijdilor ! ...cu tot cu Szorozs al vostru.

• Müller

23 februarie 2017 14:47

Este mult prea idioată afirmația lui, ca să o iau în serios, drept pentru care m-a și amuzat când am citit-o! Deci eu cred că e doar o glumă, pe care am și gustat-o pe jumătate...

26 februarie 2017 16:09

Prostia și fudulia merg mână-'n-mână. Amuză-te în continuare, fraiere !

• Nick29

23 februarie 2017 11:54

Stai linistita Ella. In capul acestui individ nu poate fi decat VID.

Ultima ora

anunturi mica publicitate

Urmareste-ne pe Facebook

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.