Platforma americană de video online Netflix şi-a anunţat, miercuri, mult aşteptata lansare în Franţa, la sfârşitul anului 2014, în cadrul unei expansiuni de mare amploare în Europa, unde va ajunge în alte cinci ţări, informează AFP, preluată de Mediafax.
Platforma americană, care dispune de un catalog impresionant de seriale TV, dar produce şi programe originale, precum serialul politic „House of Cards”, va pătrunde pe piaţa francofonă şi pe cea de limbă germană, urmând să se lanseze în Franţa, Belgia, Elveţia, Germania, Luxemburg şi Austria, au precizat reprezentanţii ei într-un comunicat.
„Imediat după lansare, utilizatorii de internet de mare viteză din aceste ţări vor putea să se aboneze la Netflix şi să vizioneze o vastă selecţie de seriale TV şi de filme hollywoodiene, locale şi mondiale, inclusiv seriale originale produse de Netflix, aclamate de criticii de specialitate, unde şi când doresc, pe televizoare, tablete, telefoane inteligente, console de jocuri şi PC-uri”, afirmă grupul american.
Netflix nu a oferit însă detalii despre aceste lansări, nici nu a precizat datele exacte la care va ajunge în fiecare dintre aceste ţări. Le Figaro afirma însă marţi că lansarea din Franţa este prevăzută pentru jumătatea lunii septembrie, cu un tarif lunar fixat la cel puţin 10 euro şi un serial original în pregătire, a cărui acţiune se desfăşoară în Marsilia, oraş în care este turnat şi foarte popularul serial produs de postul France 3 "Plus Belle la Vie".
Pentru un abonament lunar, Netflix permite internauţilor să vizioneze în "streaming" (difuzare online fără descărcare de fişiere) o selecţie importantă de filme şi seriale de televiziune. Platforma americană a început să propună şi câteva seriale originale care rivalizează cu cele produse de posturile TV tradiţionale. Unul dintre cele mai remarcate producţii Netflix a fost "House of Cards", al cărui prim sezon a debutat online în 2013. Serialul i-a adus un Glob de Aur actriţei Robin Wright, care o interpretează pe soţia unui politician american machiavelic, interpretat de Kevin Spacey. "Orange is the New Black", lansat un an mai târziu, cu o acţiune plasată în închisoare, a avut la rândul său parte de reacţii pozitive din partea criticilor.
Netflix promite lărgirea ofertei de video online la cerere pentru consumatori, însă compania americană a generat temeri foarte mari în Franţa în mediul audiovizual şi mai ales în cel cinematografic.
Reprezentanţii acestor industrii se tem că vor pierde sume importante din încasările lor, dacă principalul finanţator, grupul Canal+, care difuzează de altfel "House of Cards" în Franţa, îşi pierde abonaţii şi îşi reduce în consecinţă contribuţiile financiare pentru producţia creativă, care sunt proporţionale cu cifra de afaceri realizată.
Guvernul francez, cu care Netflix a negociat multe luni, a insistat foarte mult asupra necesităţii ca grupul american să respecte aceleaşi obligaţii de finanţare a operelor franceze ca şi posturile de televiziune şi serviciile existente în domeniul audiovizual la cerere.
Potrivit Le Figaro, Netflix va ocoli aceste restricţii operând din Luxemburg, unde îşi are sediul european. Premierul Marelui Ducat al Luxemburgului, Xavier Bettel, a declarat totuşi, marţi, că a fost informat de compania americană în legătură cu intenţia acesteia de a-şi muta sediul general în Olanda, la începutul anului 2015.
Netflix şi-a lansat primul serviciu de streaming video în 2007, în Statele Unite, însă compania a cunoscut o creştere explozivă în ultimii ani, devenind unul dintre cele mai importante site-uri video online din lume: are deja în prezent peste 48 de milioane de abonaţi în peste 40 de ţări.
Site-ul este prezent deja în America Latină şi a investit foarte mult în ultimii ani în Europa, unde s-a lansat în 2012, în Marea Britanie, Irlanda, Danemarca, Finlanda, Norvegia şi Suedia, iar apoi, în 2013, în Olanda.
Serviciul costă pentru moment 7,99 dolari în Statele Unite, unde compania înregistrează cel mai mare număr de abonaţi (35 de milioane), însă Netflix a anunţat în luna aprilie "o creştere cu un dolar sau doi, în funcţie de ţară" a tarifului lunar, ce va fi operată până la sfârşitul lunii iunie, pentru a-şi acoperi cheltuielile de expansiune internaţională şi costurile tot mai mari de producţie şi difuzare a conţinuturilor sale.