3 C
București
miercuri, 13 noiembrie 2024
AcasăSpecialGoogle a lansat un doodle special pentru alegerile europarlamentare

Google a lansat un doodle special pentru alegerile europarlamentare

Google marchează alegerile europarlamentare cu un doodle special. Literele care formează cuvântul ”Goolge” sunt sunt așezate în unghi drept. ”G”-ul din interiorul cuvântului a fost transformat într-o urnă în care este introdus un buletin de vot.

Urna de culoare albastră are un cerc format din stele galbene, ce reprezintă drapelul Uniunii Europene.

Pe toată durata zilei de 25 mai, Google va actualiza informațiile specifice celui mai important scrutin din Europa. 

Eurodeputații sunt aleși începând de joi în Marea Britanie și Olanda, cele 28 de state ale UE fiind implicate în acest scrutin electoral.

Cum și de ce votăm

Fiecare stat membru are propriile legi electorale şi fiecare decide data la care cetăţenii săi se prezintă la vot, în timpul perioadei de patru zile dedicate alegerilor: 22 – 25 mai. Românii se prezintă la urne pe 25 mai pentru a-i alege pe cei 32 de reprezentanţi în Parlamentul European, cu unul mai puţin faţă de legislatura 2009-2014. Rezultatele din toate cele 28 de state membre vor fi anunţate în seara zilei de duminică, 25 mai, informează Mediafax.

Votul este obligatoriu în Belgia, Cipru, Grecia şi Luxemburg.

Alegerile europarlamentare din aceste zile sunt cele mai importante de până acum, întrucât de rezultatul lor depinde şi numirea preşedintelui Comisiei Europene, iar viitorul Parlament va avea mai multe puteri faţă de precedentul, fiind primul ales după regulile Tratatului de la Lisabona.

Tratatul de la Lisabona acordă Parlamentului European competenţe sporite la nivel legislativ, acesta având putere de decizie în aproape toate dosarele legislative. Procedura de codecizie a Parlamentului şi Consiliului a fost extinsă cu peste 40 de domenii, incluzând agricultura, imigrarea legală şi fondurile structurale. Totodată, PE are ultimul cuvânt asupra bugetului comunitar.

Parlamentul European este singurul organ al Uniunii Europene ales în mod direct. De la aderarea Croaţiei la Uniunea Europeană, în iulie 2013, Parlamentul European numără 766 de eurodeputaţi. În viitorul PE, numărul europarlamentarilor va fi redus la 751. Aceştia vor reprezenta peste 500 de milioane de cetăţeni din 28 de state membre.

Locurile în Parlament sunt repartizate între diferitele state în temeiul tratatelor UE, pe baza principiului "proporţionalităţii degresive", adică statele cu o populaţie mai numeroasă au mai multe locuri decât statele mai mici, dar ţărilor mai mici le revin mai multe locuri decât ar rezulta dintr-un calcul strict proporţional.

Parlamentul joacă un rol activ în elaborarea legislaţiei, care are un impact asupra vieţii cotidiene a cetăţenilor europeni, ca, de exemplu, legislaţia privind protecţia mediului, drepturile consumatorilor, egalitatea şanselor, transportul, libera circulaţie a lucrătorilor, capitalurilor, mărfurilor şi serviciilor. Parlamentul şi Consiliul au, de asemenea, competenţe comune în ceea ce priveşte bugetul anual al Uniunii Europene.

Începând cu anul 1979, membrii Parlamentului European sunt aleşi direct, o dată la cinci ani, prin alegeri generale, libere şi secrete. În perioada 1952-1976, membrii Parlamentului European erau numiţi de către parlamentele statelor membre. Parlamentul European are două sedii: la Bruxelles şi Strasbourg. Structurile politice existente în ţările membre se oglindesc în rândul celor politice de la nivelul Parlamentului European.

Germanul Martin Schulz este preşedintele Parlamentului European din 2012.

Pentru mandatul 2014-2019, România are 32 de fotolii alocate în Parlamentul European, pentru care vor lupta candidaţi din partea principalelor partide politice din România, dar şi independenţi.

În România, membră a Uniunii Europene din 2007, alegerile pentru reprezentanţii ţării în Parlamentul European au loc duminică, de la ora 7.00 până la ora 21.00, când se vor închide urnele. 18.226.995 de cetăţeni cu drept de vot sunt aşteptaţi la cele 18.532 de secţii de votare să îşi exprime opţiunile.

Google îşi schimbă logoul ocazional, pentru a serba un anumit eveniment major sau o personalitate care a schimbat lumea.

Cele mai citite

Meta va oferi reclame mai puțin personalizate în Europa pentru a se conforma cerințelor autorităților de reglementare

Meta Platforms a anunțat că va oferi utilizatorilor din Europa opțiunea de a viziona „reclame mai puțin personalizate” pe Instagram și Facebook, ca răspuns...

Medicii au tras primele concluzii după moartea lui Silviu Prigoană: „Probabil din aceste motive!”

Silviu Prigoană, cunoscut om de afaceri și fondator al mai multor posturi de televiziune din România, a decedat marți, 12 noiembrie, într-un restaurant din...

UE alocă fonduri pentru apărare: Bruxelles a anunțat modificări importante privind alocarea fondurilor de Coeziune

Fondul de Coeziune devine sursă de finanțare pentru industria de armament și mobilitate militară Țările UE au posibilitatea de a redirecționa o parte din resurse...
Ultima oră
Pe aceeași temă