4.2 C
București
joi, 12 decembrie 2024
AcasăSpecialFamilista dinamică Mazda 6 suferă un facelift tehnologic

Familista dinamică Mazda 6 suferă un facelift tehnologic

A treia generație Mazda 6 a văzut lumina zilei în 2012 și, cum a împlinit deja patru ani, facelift-ul a bătut la ușă. Pe partea de design, puterea de seducție a filosofiei Kodo este încă la cote ridicate, așa că modelul 2017 nu aduce nou decât oglinzile laterale cu semnalizator integrat și noi culori. Însă, la capitolul tehnologie îmbarcată, japonezii au plusat cu simț de răspundere.

În primul rând, Mazda 6 facelift beneficiază de G-Vectoring Control (GVC), un sistem unic, care ajustează cuplul motor în funcție de modul în care este acționat volanul, pentru a imprima mașinii un comportament rutier superior și a amplifica sentimentul Jinba Ittai, de unitate cu mașina, specific Mazda. Concret, GVC decelerează la intrarea într-un viraj și transferă sarcina pe puntea față, pentru o aderență mai bună, și crește forța de accelerație când unghiul de virare este constant simultan cu transferul greutății pe puntea din spate. Astfel, Mazda spune că reacția mașinii este mai aproape de intenția șoferului, sistemul reducând nivelul corecției volanului, indiferent de condițiile de drum, chiar și în situația unor manevre de urgență.

Versiunile Mazda 6 diesel dotate cu tracțiune integrală dispun de un sistem de avertizare asupra pierderii aderenței. Acesta folosește 27 de semnale de la diferiți senzori care monitorizează permanent condițiile de drum și intențiile șoferului și transmit puterea instant spre roțile care au nevoie, chiar și în condițiile manevrelor neprevăzute.

Head Up Display-ul, gadget-ul care proiectează viteza și cele mai importante informații pe un ecran color situat în câmpul vizual al șoferului, are o rezoluție mai bună și se ajustează în funcție de felul cum este aranjat scaunul electric al șoferului. Instrumentarul de bord integrează un ecran color LCD cu o grafică superioară, iar butoanele integrate pe volan au fost rearanjate pentru a fi mai ergonomice.

Din păcate, în continuare, Mazda6 nu oferă nicio alternativă celor speriați de impozitele pe motoarele peste 2.0 litri.  Paleta de motorizări a facelift-ului este aceeași: trei benzinare SkyActive, de 2.0 și 2.5 litri, cu puteri între 145 CP și 192 CP, și două unități diesel, bi-turbo, de 150 și 175 CP, variante ale SkyActive-D 2.2. Prețul de bază pentru Mazda 6 Emotion G145 pornește de la 21.290 euro, TVA inclus.

 

 

Cele mai citite

Președintele din Coreea de Sud se confruntă cu o posibilă destituire

Președintele sud-coreean Yoon Suk Yeol se află într-o luptă intensă pentru a-și păstra funcția, după ce propriul său partid a început să se alinieze...

Industria de amanet din România anticipează o creștere de cel puțin 20% în 2025

Valoarea pieței de amanet din România este estimată să depășească 2,5 miliarde de lei în 2024, ceea ce ar reprezenta o creștere de 25%...

Manchester City, de nerecunoscut! Rio Ferdinand critică forma slabă a echipei lui Guardiola

Manchester City traversează o perioadă dificilă, cu rezultate sub așteptări în Champions League și în Premier League. Miercuri seară, echipa lui Pep Guardiola a...
Ultima oră
Pe aceeași temă