4.5 C
București
vineri, 29 noiembrie 2024
AcasăSpecialCum să-ţi creşti valoarea maşinii

Cum să-ţi creşti valoarea maşinii

Cel mai scump minut din viaţa ta este cel în care ieşi cu maşina nou-nouţă pe poarta dealerului. Există însă câteva modalităţi prin care pierderea financiară poate fi redusă.

La prima pedală apăsată într-o maşină nouă tocmai ai pierdut aproape 10% din valoarea de achiziţie, ceea ce poate însemna oricât între câteva sute şi câteva mii de euro. Dar acesta este doar începutul: în următorii cinci ani vei pierde circa 60% din banii pe care i-ai dat pe maşină. Iar dacă ai luat-o pe credit sau în leasing, ai toate şansele ca, atunci când tragi linie şi scazi banii obţinuţi din revânzare din toţi banii investiţi în maşină în acest timp, să îţi dai seama că nu ai mai rămas decât cu 20%.

10 sfaturi pentru a reduce pierderea financiară

Totuşi, există câteva modalităţi prin care pierderea financiară poate fi redusă. Ele sunt demne de luat în seamă chiar şi în cazul în care nu doreşti să-ţi vinzi maşina după câţiva ani, pentru că te vor ajuta să o ai „ca nouă” mai mult timp. Iată zece dintre ele.

1. Cumpără mai degrabă o maşină mică mai bine motorizată şi cu mai multe dotări decât una mare cu puţine dotări. Nu doar că te vei bucura de ele, dar clienţii apreciază o maşină second-hand cât mai bine dotată. Nu exagera totuşi cu opţiunile şi evită motoarele cu cilindree prea mare, acestea vor fi impozitate foarte mult în viitor.

2. Orientează-te spre modelele care au căutare pe piaţă şi care fac volume relativ însemnate de vânzări. Dacă alegi o marcă puţin cunoscută sau un model foarte de nişă, vei găsi mai greu cumpărători. Dimpotrivă, caută modele care îşi menţin bine valoarea în perioada cât vrei să păstrezi maşina.

3. Ţine cont că valoarea de revânzare a maşinii scade la 80% după primul an, continuând să se deprecieze în fiecare dintre următorii cinci ani cu circa 11, 10, 9 şi, respectiv, 8 puncte procentuale din preţul iniţial (depinde de marcă şi model). Astfel, o maşină veche de 5 ani cu circa 125.000 km la bord va mai valora circa 40% din preţul iniţial. Asta înseamnă că pierzi mai mulţi bani dacă o revinzi la trei ani decât dacă o revinzi la cinci sau mai mulţi ani.

4. Fă-ţi toate reviziile la timp în service-uri autorizate şi ai grijă ca fiecare intervenţie să fie notată în carnetul de service. Nu neglija calitatea consumabilelor folosite la maşină şi nu te bucura la reparaţiile făcute pe genunchi: acestea vor costa mai târziu mult mai mult. Schim­bă-i ştergătoarele anual, altminteri vei avea un parbriz zgâriat şi mătuit.

5. Evită să faci modificări de tip tuning, căci acestea nu doar că nu vor aduce valoare maşinii, dar vor îndepărta clienţii. Nimeni nu este interesat de spoilerul tău fantastic de mare sau de vopseaua orange fosforescent de pe capotă, iar folia de geamuri fumurii arată urât după câţiva ani.

6. Nu fuma în interior. Nu doar că fumul este toxic pentru toţi cei din maşină, dar pătrunde adânc în materialele poroase din habitaclu şi le murdăreşte în profunzime, rezultând un miros şi un aspect neplăcute, care sunt imposibil de îndepărtat.

7. Ai grijă de tapiţerie, căci ea dă aspectul general al maşinii. Asta nu înseamnă să o acoperi cu plastic, maieuri din prosop sau covoraşe cu bile de lemn, ci să te abţii să mănânci sau să bei lucruri care pătează.

8. Repară cu regularitate şi în service-uri autorizate zonele de vopsea afectate de zgârieturi sau lovituri, evită să mergi mult timp cu maşina murdară şi ceruieşte-o manual măcar de două ori pe an. Este bine de ştiut că o maşină care străluceşte de curăţenie poate să-ţi aducă cu 10% mai mulţi bani decât una cu vopseaua mătuită şi cu urme de rugină.

9. Dacă te apropii de vânzarea maşinii, nu investi o mulţime de bani pentru a-i face reparaţii capitale, căci nu-i vei recupera. Repară doar lucrurile care duc preţul mult în jos: aspectul exterior şi al jantelor, aspectul tapiţeriei şi al ornamentelor de la interior, precum şi tot ce poate scoate zgomote la rulare. Vei fi sincer cu clientul în privinţa eventualelor probleme tehnice, dar acesta va da cu siguranţă bani în plus pe una care arată bine în timp ce va evita o maşină plină de „piese noi”, dar care arată ponosit.

10. Înainte de a duce maşina la târg, schimbă-i ştergătoarele, filtrul de aer şi de ulei, curăţă-i sistemul de ventilaţie şi verifică aspectul roţilor. Şterge cu atenţie motorul de praf (nu trebuie spălat!) şi ai grijă să-i arăţi clientului grija pe care ai avut-o faţă de maşină, pentru a căpăta încredere. Iar încrederea vinde.

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Seară regală dedicată Curajului Civic. Campioni și Eroi: Curaj, Performanță, Civism

Majestatea Sa Margareta Custodele Coroanei române a găzduit, joi seară, în Sufrageria de Stat de la Palatul Regal, o seară dedicată curajului civic. În cadrul...

Seară regală dedicată Curajului Civic. Campioni și Eroi: Curaj, Performanță, Civism

Majestatea Sa Margareta Custodele Coroanei române a găzduit, joi seară, în Sufrageria de Stat de la Palatul Regal, o seară dedicată curajului civic. În cadrul...
Ultima oră
Pe aceeași temă