Primărița Lia Olguța Vasilescu a acordat, în 2013, un contract de aproape nouă milioane de euro firmei Teldrum SA, considerată ca fiind controlată de Liviu Dragnea. În 2017, Liviu Dragnea a susținut-o politic pe Lia Olguța să ajungă ministru al Muncii.
Contractul de lucrări încheiat între Primăria Craiova și asocierea de firme condusă de către Teldrum, însă, a fost subminat de multe probleme, atât juridice, cât și de calitate a lucrărilor. Astfel, contractul pentru reabilitarea străzilor Caracal, Bariera Vâlcii și Râului din Bănie a fost finanțat din fonduri europene. Numai că reparația străzilor a fost făcută în bătaie de joc.
Experții de la Inspectoratul de Stat în Construcții au constatat mai multe fisuri în asfaltul proaspăt turnat pe carosabil. Mai mult, capacele unor canale au cedat pe tronsoanele reabilitate de Teldrum. Cu toate acestea, reprezentanții primăriei au recepționat lucrările, fără să aibă vreo obiecție.
Contract semnat în 2013, finalizat în 2016
În anul 2013, Primăria Craiova a anunțat atribuirea unui contract de 8,9 milioane euro unei asocieri de firme conduse de Teldrum SA pentru reabilitarea unor străzi din municipiul Craio-va. Din asociere mai făceau parte firmele T Dancor Romconstruct SRL, Imob Lux Construct SRL și Garden Center Grup SRL. În aceea perioadă, Primăria Craiova era condusă de Lia Olguța Vasilescu, care era subordonată pe linie de partid lui Liviu Dragnea (indirect până în 2016 și direct din 2016, când Dragnea a devenit șeful PSD). Însă, problemele aveau să apară mult mai târziu, mai exact în vara anului 2016. Atunci, firma Teldrum a anunțat că a finalizat lucrările.
Lucrări prost executate, dar recepționate
Pe 24 iunie 2016, reprezentanții primăriei din Bănie au fost chemați să recepțio-neze lucrarea. „Lucrările au fost recepționate de o comisie de recepție (…) fiind întocmite un procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor nr.80608/24.06.2016 și Anexa 2, aferentă acestuia”, a precizat Mihail Genoiu, primarul interimar al Craio-vei, pentru RL, prin biroul de presă. Însă, în primă fază, reprezentantul Inspectoratului de Stat în Construcții (ISC) nu a vrut să semneze procesul-verbal de recepție a lucrării. Ulterior, punctul de vedere al acestuia a fost menționat în documentul de recepție a lucrării. Astfel, reprezentantul ISC a atras atenția asupra faptului că la terminarea lucrărilor există o serie de fisuri în partea carosabilă, pe tronsonul I, partea stângă, pentru care recomanda expertiză tehnică. Mai mult, primarul Genoiu a precizat că „a existat cedarea unor capace de cămin pe unul dintre tronsoanele reabilitate, executantul lucrărilor efectuând lucrările de remediere ca urmare a solicitărilor făcute de beneficiar, în perioada de garanție”.
Bune pentru Olguța, penalizate de urmașul interimar
Pentru a rezolva nemulțumirile ISC, primarul interimar Genoiu a spus că a fost întocmită o expertiză tehnică pe Strada Râului, tronson I și II, și transmisă în iulie 2016 către ISC Sud-Vest Oltenia. Însă, ISC a solicitat o serie de documente pentru a putea fi recepționată lucrarea: proiect pentru lucrările de remediere care să cuprindă detalii din caietele de sarcini ale acestor lucrări, verificate și ștampilate de către un verificator tehnic avizat, plus documente care să ateste calitatea lucrărilor de remediere și să certifice calitatea materialelor folosite pentru lucrări. Primăria Craiova a făcut rost de toate documentele și le-a transmis către ISC. Ulterior, ISC a recomandat ca lucrările să fie verificate în timp.
Primarul interimar al Cra-iovei, Mihail Genoiu, a declarat pentru RL că instituția pe care o conduce nu a deblocat (spre deosebire de primărița Lia Olguța Vasilescu) garanția de bună execuție depusă de Tel Drum. „Aceas-ta se află în continuare la dispoziția autorității locale până la stingerea anexei la procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor.”
Penal: fără autorizație de construcție
În urma unui control efectuat, în septembrie 2016, la lucrările de pe Strada Râului, inspectorii ISC au descoperit că o mare parte dintre acestea au fost realizate fără autorizație de construire. Într-un răspuns către publicația locală “Gazeta de Sud”, ISC a arătat că, pentru lipsa autorizației, a sesizat organele de urmărire penală. Sesizarea ar fi fost făcută în baza unui referat (nr. 30206/21 septembrie 2016) pe care Inspectoratul Județean în Construcții Dolj l-a trimis către Inspectoratul Regional în Construcții Sud-Vest Oltenia. Ulterior (22 decembrie 2016), ISC a făcut completarea că sesizarea a ajuns la Parchetul de pe lângă Judecătoria Craiova.
De aici însă, lucrurile se complică pentru că, în două rânduri (22 noiembrie și 27 decembrie 2016), Parchetul local a răspuns pentru “Gazeta de Sud” că nu are înregistrat nici un dosar penal referitor la lucrări fără autorizație pe Strada Râului.
Peste 180 de contracte publice de 450 milioane euro
Compania Teldrum SA este patronată, în acte, de prietenii lui Liviu Dragnea, liderul PSD. Conform informațiilor publice, Teldrum a obținut în perioada 2007-2016 peste 180 de contracte publice a căror valoare se ridică la aproximativ 450 milioane euro. Cele mai multe contracte au fost primite de la Consiliul Județean Teleorman, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale, Compania Națională de Investiții și primării din județul Constanța.
Compania Teldrum a fost înființată în 1999, ca societatea în subordinea Consiliului Județean Teleorman. Un an mai târziu, Liviu Dragnea avea să devină președinte al Consiliului Județean. În 2001, CJ Teleorman a demarat procedurile de privatizare a firmei Teldrum, însă, în paralel, a contractat un credit de 3,7 milioane euro pentru achiziționarea unui tren reciclator, necesar pentru refacerea drumurilor din județ. Licitația de privatizare a fost câștigată de Marian Fișcuci, un apropiat al lui Liviu Dragnea, care a plătit atunci aproximativ 400.000 lei, adică în jur de 90.000 euro.
Fostul lider al PSD Teleorman Teodor Nițulescu a declarat la un post de televiziune că firma Teldrum este patronată neoficial de Liviu Dragnea. „Fără doar și poate (firma îi aparține lui Dragnea – n.r.). Mie, în 2002, mi-a propus să facem jumi-juma, să am 40% din Teldrum și el 60%. Eu atunci aveam o firmă de construcţii. Am refuzat. De ce am acceptat privatizarea Teldrum? În calitatea mea de președinte PSD Teleorman, din iunie 2002 până în aprilie 2005, am acceptat de nevoie lucrul ăsta, cu condiţia cas această privatizare să fie făcută în condiţiile legii”, declara Nițulescu.