-0.7 C
București
vineri, 13 decembrie 2024
AcasăSpecialGrija doamnei Andronescu faţă de dascăli

Grija doamnei Andronescu faţă de dascăli

Prestaţia Ecaterinei Andronescu în ultima ei trecere pe la Ministerul Educaţiei a reuşit, în pofida duratei reduse a mandatului, să provoace consecinţe dureroase pentru una dintre categoriile altfel căinate de aceeaşi doamnă senator: educatorii şi învăţătorii. Demnă purtătoare a valorilor liberale preluate probabil de la partenerii de alianţă – transferul ideologic dintre PSD şi PNL, după cum se vede şi la Sănătate, tinde să atingă perfecţiunea -, doamna Andronescu s-a gândit să stimuleze o dată în plus iniţiativa privată, fără de care, nu-i aşa, economia se sufocă.

Într-o ordonanţă dată în ultimele zile de mi­nisteriat, la finele anului trecut, ministrul Edu­caţiei îi obligă pe educatori şi învăţători ca, în termen de şase ani de la data publicării res­pectivului document, să ob­ţi­nă o diplomă de licenţă, fără de care nu mai pot profesa în învăţământul preşcolar, res­pectiv în primar. Explicaţia fos­tului ministru, lacrimogenă ca de obicei, e că, deşi la prima vedere textul pare abuziv, el nu face decât să identifice o soluţie mai puţin trau­ma­ti­zantă la efectele pretins per­verse ale Legii educaţiei nr. 1/2011. Potrivit lec­turii oferite de Ecaterina Andronescu, din lege s-ar fi eliminat categoriile profesionale de educator şi învăţător, înlocuite cu profesor în preşcolar şi primar, ceea ce ar conduce automat la concedierea tuturor cadrelor didac­tice care nu îndeplinesc condiţiile minimale ce­rute profesorilor – studiile de licenţă. Doam­na Andronescu a încercat aşadar să prezinte o hotărâre care avea toate aparenţele unui abuz aberant într-un demers de salvare a ca­drelor didactice, expuse unui risc nepermis de iresponsabila lege a lui Daniel Funeriu.

În realitate, ca în bancurile cu Radio Erevan, edu­catorii şi învăţătorii nu erau deloc în pe­ricol să-şi piardă slujba, ci, dimpotrivă, pre­ve­derile legii expuneau 22.000 de cadre didactice „riscului” teribil de a primi o mărire de salariu, care ar fi mers, în ca­zul învăţătorilor cu vechime, chiar şi până la 25%.

Potrivit Legii educaţiei, des­fiinţarea categoriilor de edu­cator şi învăţător şi trans­for­marea lor în profesor în pre­şcolar, respectiv primar, avea printre altele ca scop tocmai posibilitatea în­cadrării lor în grile superioare de salarizare. Le­gea, combinată cu normele metodologice adop­tate apoi de minister, stipula proceduri con­crete de echivalare. Astfel, în articolul 248, la alineatul trei se precizează că învăţătorii şi educatorii „care au dobândit formal, non­formal sau informal competenţe profesionale până la intrarea în vigoare a prezentei legi îndeplinesc condiţia pentru ocuparea funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul pre­şcolar, profesor pentru învăţământul pri­mar (…) în baza unei metodologii de re­cu­noaştere şi echivalare elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului”. Procedurile de calculare a punctajelor în ve­de­rea echivalării au dus la constituirea a 22.000 de dosare depuse la inspectoratele judeţene, în urma cărora a fost elaborat un Ordin de mi­nistru pentru oficializarea lor. Semnătura pe respectivul ordin nu a mai venit.

Continuarea în Revista 22.

Cele mai citite

FCSB remiză albă cu Hoffenheim (0-0) și e foarte aproape de calificarea în faza eliminatorie a Europa League

FCSB a terminat la egalitate cu echipa germană Hoffenheim, 0-0, joi seara, pe Rhein-Neckar-Arena din Sinsheim, în etapa a şasea a competiţiei de fotbal...
Ultima oră
Pe aceeași temă