Conform unui studiu DTZ Research, există un interes crescut din partea investitorilor faţă de oportunităţile de creştere a valorii pe pieţele mature ale centrelor comerciale din Europa.
Centrele comerciale premium au demonstrat o relativă stabilitate în timpul recesiunii, oferind investitorilor posibilitatea de a-şi proteja veniturile şi valoarea printr-un management proactiv al investiţiilor. De aceea se previzionează o creştere a interesului pentru renovarea şi reconstrucţia centrelor comerciale secundare care pot oferi valoare adăugată investiţiilor, mai ales în cazul pieţelor mai mari şi mature din Europa. Renovarea şi reconstrucţia centrelor secundare existente oferă investitorilor oportunităţi ideale de a genera noi venituri şi de a îmbunătăţi fluxul de numerar al proprietăţilor. Se estimează că renovarea centrelor comerciale deja existente se va aplica la un volum de 12 milioane mp în Franţa şi Germania împreună, reprezentând jumătate din stocul total existent.
Segmentul de prime retail şi în special centrele comerciale s-au dovedit relativ rezistente în timpul recesiunii. Sectorul de retail a reprezentat 34% (31 miliarde euro) din totalul investiţiilor din Europa în 2010, acesta fiind cel mai înalt nivel înregistrat cel puţin în ultima decadă. Investiţiile în centrele comerciale au atins valoarea de 12 miliarde euro în 2010, comparativ cu valoarea modestă de 6 miliarde euro înregistrată în 2009.
Previziunile indică, de asemenea, o creştere a stocului de centre comerciale noi ce urmează a fi livrate în 2011 şi 2012, fenomen ce va fi cu precădere simţit în Europa Centrală şi de Est, fiind determinat de o creştere puternică a cheltuielilor de consum şi de actualul deficit de centre comerciale
Stoc sub nivel în România
În România, stocul de retail modern la mia de locuitori se situa la nivelul de 64 mp la finele anului 2010, aproape de 4 ori sub media europeană, de 238 mp. O analiză realizată de DTZ Echinox în trimestrul al treilea din 2010 estima că piaţa românească mai poate absorbi 784.000 mp de spaţii moderne de retail până la saturaţie, luând în calcul stocul la zi, veniturile medii ale populaţiei, rata şomajului, nivelul consumului şi statisticile principalelor ţări din regiune.