21.1 C
București
sâmbătă, 21 septembrie 2024
AcasăSpecialDealul Feleacului strica ambreiajul masinilor!

Dealul Feleacului strica ambreiajul masinilor!

» Aceasta explicatie ne-a fost data de reprezentatul unui dealer Ford din Cluj ca argument sa nu repare pe cheltuiala firmei ambreiajul unei masini aflate in garantie.

» Autoturismul, condus chiar de un angajat al "Romaniei libere", avea un rulaj de 45.000 de kilometri, iar soferul acesteia semnalase, fara succes, problemele de la ambreiaj la o revizie anterioara.

 

Directorul regional Cluj al "Romaniei libere", Florin Corcoz, a ramas in camp cu un Ford Mondeo aflat in garantie, pentru ca i-a "cazut" pur si simplu ambreiajul. Potrivit lui Florin Corcoz, evenimentul nu a fost chiar o surpriza. "La revizia de 31.000 de kilometri, reprezentantul societatii noastre a solicitat si o verificare a ambreiajului, deoarece acesta prindea foarte sus, smucind foarte tare, si dadea impresia ca patineaza in permanenta. Solicitarea a fost trecuta in fisa de revizie, dar reprezentantul RMB Inter Auto ne-a spus ca problema ambreiajului este una normala, care se intalneste la toate autoturismele Ford Mondeo, si ca nu este necesara o interventie", ne-a declarat Florin Corcoz.

Convins ca mecanicii au dreptate, acesta a continuat sa foloseasca masina. Dupa numai 15.000 de kilometri, a ramas blocat in camp. Cand a revenit la service, reprezentantii acestuia i-au transmis sec ca e singurul vinovat pentru incident. "In urma reparatiei facute, ni s-a comunicat ca piesele defecte nu sunt in garantie, deoarece defectiunea este din vina utilizatorului. Practic, mi s-a reprosat ca am mers cu pedala de ambreiaj apasata excesiv si de aceea s-ar fi stricat ambreiajul. Ceea ce e complet fals", a precizat directorul. Asa ca a fost pus sa plateasca 40 de milioane de lei vechi pentru inlocuirea ambreiajului si revizia masinii.
Nemultumirea lui Florin Corcoz este acum legata de faptul ca, desi i-a avertizat pe mecanici din timp, nu au luat nici o masura, in schimb, l-au scos pe el vinovat.

"Soferii conduc prost"
Reprezentantii dealerului Ford pentru Cluj – RMB Inter Auto – recunosc ca le-au fost semnalate problemele cu ambreiajul, dar ne-au declarat ca la verificari a reiesit ca totul functioneaza normal. Directorul Bogdan Ionut afirma ca, pe de alta parte, ambreiajele masinilor se defecteaza mai des in Cluj decat in alte orase romanesti. "Avem o problema locala, vin la noi multi cu asta, din cauza traficul aglomerat de pe Dealul Feleacului. Multi urca in coloana si tin masina in panta din ambreiaj, pentru ca le e mai comod asa decat sa o scoata din viteza. Asa ca discul se infierbanta si se strica", ne-a raspuns acesta.

Directorul RMB afirma ca soferul masinii ar fi "ars" discul de ambreiaj, pentru ca nu stie sa conduca. "Cand tii excesiv pedala apasata, ambreiajul se supraincalzeste si atunci merge mai greu. Cand se raceste, isi revine. Asta a facut domnul Corcoz. Cand a venit la noi la service, ambreiajul se racise si, normal, mecanicul a vazut ca functioneaza normal", a apreciat acesta. Ca dovada ca piesa nu era defecta – e argumentul directorului – Fordul a mai putut fi folosit inca 15.000 de kilometri. "Apoi, pur si simplu a cazut. Nu era uzat, ci ars, a luat foc", crede Bogdan Ionut.
Acesta explica faptul ca in aceste conditii nu se poate repara masina in garantie, pentru ca nu ar fi fost vorba de un defect de fabricatie.

"Nu trebuie sa ne lasam fraieriti, o masina nu este un lucru ieftin"
Am solicitat si opinia unor specialisti care sa ne ofere o explicatie. Sever Cartianu, expert tehnic auto autorizat, afirma ca ambreiajele autoturismelor moderne sunt mai putin rezistente decat in trecut. "Masinile noi au un ambreiaj fara azbest, ecologic. Din acest motiv, tin mai putin. De asemenea, traficul tot mai aglomerat din orase reduce viata ambreiajelor", afirma Sever Cartianu. Pe de alta parte, potrivit acestuia, defectarea unui ambreiaj la 45.000 de kilometri e nefireasca. Un alt expert auto afirma ca "poate fi si vina soferilor. Sunt idioti de instructori auto care ii invata pe viitorii soferi sa stea cu piciorul pe pedala de ambreiaj in mediul urban aglomerat. Pe de alta parte, daca stai mai mult cu ambreiajul decuplat, nu discul «se prajeste», ci rulmentul de presiune se strica. Dar nici «prajirea» nu este exclusa", afirma acesta.  Totusi, expertul a constatat din propria experinta ca, in general, dealerii incearca sa scape de responsabilitati. "Dealerii, respectiv service-urile, au tendinta de a spune ca nu e nici o problema. Dar clientul nu trebuie sa se lase, se poate ajunge pana in instanta. Nu trebuie sa ne lasam fraieriti, o masina nu este un lucru ieftin."

Cele mai citite

Boloș nu exclude creșterea taxelor după alegeri

Ministrul de Finanțe reamintește că România va intra într-un proces de ajustare fiscal-bugetară, începând din 2025 Marcel Boloș a declarat, într-o intervenție televizată, că România...

Cluj-Napoca: Marcel Ciolacu a testat un nou model de mașină electrică

Premierul Marcel Ciolacu a testat la Cluj-Napoca un prototip de maşină electrică produs integral în România. Testul a avut loc în timpul vizitei pe...

Kituri profesionale pentru extensii de gene: ce conțin și cum să le folosești?

Te specializezi în domeniul extensiilor de gene sau ești deja un lash artist cu experiență? Indiferent câte seturi de extensii ai aplicat până acum,...
Ultima oră
Pe aceeași temă