6.5 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024
AcasăSpecialCum ucide statul o afacere privată

Cum ucide statul o afacere privată

Deşi a câştigat în instanţă dreptul de a opera pe 16 trasee intrajudeţene, o firmă de transport este nevoită să-şi concedieze angajaţii şi să stea cu autobuzele în parcare, deoarece instituţiile statului refuză să pună în aplicare o hotărâre judecătorească.

Problemele pentru firma NIC&Gil au început în decembrie 2012, când Ministerul Transporturilor a emis un act normativ prin care a schimbat regulile în timpul jocului. Mai exact, cu numai câteva săptămâni înainte de licitaţia pentru atribuirea traseelor intrajudeţene a decis ca firmele de transport care sunt în insolvenţă să fie depunctate cu 10 puncte.

NIC&Gil a contestat în instanţă această măsură şi a câştigat încă din luna ianuarie. Cu toate că a notificat pe cale judecătorească şi ARR-ul, autoritatea care se ocupa cu licitaţia, şi Ministerul Transporturilor despre anularea acelei reguli, firma a fost totuşi depunctată pe 28 februarie.

„Abuz în serviciu“ sau nu?

Cristian Anton, directorul juridic al ARR şi cel care a organizat această licitaţie, ne-a declarat că Virgil Stoica, patronul firmei, are dreptate dar că instituţia pe care o reprezintă nu are nici o vină, aceasta aparţinând Ministerului Comunicaţiilor: „ Virgil Stoica ne-a trimis notificări nenumărate şi noi i-am informat, mai departe, pe cei de la CNMSI (Centrul Naţional de Management pentru Societatea Informaţională, aflat în subordinea Ministerului Comunicaţiilor) pe 27 februarie. La nivel naţional erau doi operatori în situaţia asta. CNMSI a zis să facem noi ce vrem cu sentinţa, să o punem noi în aplicare. Noi nu putem să facem aşa ceva pentru că ar fi abuz în serviciu.“

Pe de altă parte, Delia Popescu, vicepreşedinte al CNMSI, aruncă vina tot în curtea ARR, spunând că această instituţie a mai modificat deciziile CNMSI-ului şi în alte cazuri fără nici o problemă.“ Dacă vă uitaţi pe site-ul ARR la secţiunea «Ultima Oră» veţi vedea că au depunctat şi repus în drepturi şi alte firme, fără să fie vorba de abuz în serviciu.Exact aşa ar trebui să rezolve situaţia şi în acest caz şi nu ar mai apărea astfel de probleme. La noi doar se prelucrează datele pe care ei ni le transmit.”

„Va da faliment, deşi are dreptate“

Directorul ARR presimte că va pierde un nou proces şi ar vrea ca eventualele daune să fie suportate de către Ministerul Comunicaţiilor. „Cei de la NIC&Gil sunt într-o situaţie ingrată. Nu beneficiază de traseele pe care ar trebui să opereze transportul. Firma a obţinut 61 de puncte pe anumite trasee, dar acestea au fost adjudecate de alţii care au primit 52, 53 de puncte. Drumul ăsta al hârtiilor dintre Ministerul Transporturilor, ARR, CNMSI este un lanţ păgubos. Sută la sută dă faliment în cazul de faţă. Nu mai are cale de întoarcere deşi are dreptate în totalitate. Am dat în judecată Ministerul Comunicaţiilor pentru că probabil vor câştiga despăgubiri importante “.

Mai trebuie spus că din toată această poveste birocratică au de pierdut şi călătorii care mergeau între Galaţi, Slobozia, Bucureşti şi alte rute din sud-estul ţării. Asta pentru că acum trebuie să călătorească şi cu operatori de transport care au obţinut punctaje mai mici decât NIC& Gil. Unele
autocare nu au nici măcar aer condiţionat şi scară rabatibilă.

Conducerea ARR – fieful USL Timiş

Conducerea Autorităţii Rutiere Române a fost numită de către ministrul Ovidiu Silaghi în mandatul său de la Ministerul Transporturilor din rândul membrilor USL Timiş. Director general a fost numit Sorin Supuran, şef al liberalilor timişoreni şi adjuncţi au fost numiţi Sorin Cristian, fratele deputatului PNL Horia Cristian şi Anton Cristian, şeful PSD Lugoj şi fost consilier judeţean Timiş.

Alţi păgubiţi

Firma NIC&Gil nu este singura aflată în această situaţie. Pentru exact acelaşi lucru a mai fost depunctată o firmă de transport din Galaţi. Pentru alte nereguli pe care transportatorii pretind că ARR-ul le-a făcut există sute de plângeri şi procese pe rolul instanţelor din România.

 

Cele mai citite

Dumitru Popescu, om de încredere al lui Nicolae Ceaușescu, a murit

Dumitru Popescu, unul dintre ultimii membri importanți ai regimului comunist din România, s-a stins din viață la vârsta de 96 de ani. https://www.youtube.com/watch?v=wayi9HlVhgQ Dumitru Popescu, supranumit...

Efectele poluării: Fiecare dintre noi consumăm echivalentul unei cărți de credit pe săptămână de microplastic

Ana Maria Răducanu, fondatoarea unui magazin zero waste, a subliniat într-o intervenție la Pro Verde impactul grav al poluării cu microplastice asupra sănătății noastre. Ea...

Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani: Presiune asupra BCE pentru reducerea dobânzilor

Moneda euro a coborât la 1,0335 dolari, cel mai redus nivel din noiembrie 2022, în contextul speculațiilor că Banca Centrală Europeană (BCE) va trebui...
Ultima oră
Pe aceeași temă