14.5 C
București
luni, 13 mai 2024
AcasăEconomieÎmpăcare cu creditorii în şapte paşi. Cum se pot rezolva gratuit neînţelegerile

Împăcare cu creditorii în şapte paşi. Cum se pot rezolva gratuit neînţelegerile

Apelând la concilierea prin intermediul CSALB, puteţi rezolva neȋnţelegerea cu banca/IFN-ul în şapte paşi:

1. Completarea cererii pentru conciliere (formularul se găseşte pe site-ul www.csalb.ro). „Cererea trebuie ȋnsoţită de câteva documente ȋn copie din care să reiasă problema cu care te confrunţi (contractul de credit/depozit/card, extrase de cont, grafice de rambursare etc.), precum şi dovada că ai ȋncercat rezolvarea directă cu banca/IFN-ul (e-mail sau reclamaţie depusă la bancă/IFN şi răspunsul primit, dacă acesta există)”, precizează CSALB;

2. După ce CSALB verifică dacă cererea este ȋn regulă (de exemplu, că vine din partea unei persoane fizice şi nu a unei companii), Centrul informează banca/IFN-ul, solicitându-i acceptul pentru soluţionarea prin conciliere (procedura este voluntară);

3. Dacă banca/IFN-ul acceptă concilierea, CSALB desemnează aleatoriu un conciliator independent;

4. După ce atât petentul, cât şi partea opusă confirmă conciliatorul, acesta analizează situaţia şi poartă negocieri cu părţile prin telefon, pe email sau în cadrul unor întâlniri la sediul CSALB;

5. Conciliatorul propune o soluţie pentru rezolvarea litigiului în cauză;

6. Petentul poate accepta, refuza sau negocia soluţia propusă în 15 zile de la primirea acesteia;

7. După ce şi petentul, şi partea opusă, acceptă soluţia, aceasta devine obligatorie (devine hotărâre) şi trebuie implementată, transmite Mediafax.

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înfiinţată în baza Ordonanţei Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi. Normativul transpune la nivel naţional Directiva 2013/11/UE privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE.

Cele mai citite

Bayer Leverkusen continuă seria invincibilității! „Farmaciștii” au ajuns la 50 de meciuri fără eșec

Bayer Leverkusen, noua campioană a Germaniei, a ajuns la 50 de meciuri consecutive fără înfrângere în toate competiţiile, după ce s-a impus cu un...

Google Maps face viața șoferilor mai ușoară. Ce funcții noi a introdus

Google Maps vine cu noi update-uri. Șoferii sunt principalii beneficiari, mai ales conducătorii de mașini electrice. Modificări aduse aplicației Google Maps Noua actualizare introduce suport îmbunătățit...

O cafea bună se pregătește cu un espressor semiprofesional 

Cine nu cunoaște acele dimineți în care suntem grăbiți să ne luăm micul dejun și apoi să fugim la muncă? Chiar dacă suntem pe...
Ultima oră
Pe aceeași temă