5 C
București
luni, 11 noiembrie 2024
AcasăSpecialGuvern. Funcţionarea în regim permanent a celor 11 drumuri transfrontaliere România -Ungaria...

Guvern. Funcţionarea în regim permanent a celor 11 drumuri transfrontaliere România -Ungaria co-finanţate de UE, depinde de aderarea la Schengen

Guvernul transmite comisarului european pentru politică regională, Corina Creţu, ca răspuns la solicitarea adresată premierului în vederea luării de măsuri pentru ca drumurile transfrontaliere România-Ungaria, co-finanţate de UE să devină cât mai repede funcționale, că acest fapt depinde de aderarea României la Schengen.

Guvernul a agreat, miercuri, prin memorandum, forma oficială de răspuns la scrisoarea Corinei Crețu.

„Funcţionarea în regim permanent a celor zece drumuri transfrontaliere amplasate între România şi Ungaria, co-finanţate de Uniunea Europeană în cadrul programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013, depinde în ultimă instanţă de aderarea României la Spaţiul Schengen – obiectiv pentru atingerea căruia Guvernul acţionează în permanenţă. Cum decizia privind aderarea României la Spaţiul Schengen a fost amânată succesiv, deşi România îndeplineşte deja toate criteriile tehnice necesare, responsabilitatea pentru întârzierea aderării la Spaţiul Schengen nu poate fi atribuită autorităţilor române”, precizează executivul în scrisoarea amintită, potrivit Mediafax.

Totodată, Guvernul îi transmite comisarului european că ” autorităţile române au acţionat pentru a asigura, în limitele posibile, îndeplinirea obiectivelor proiectelor”, dar „decizia de construire a celor zece drumuri transfrontaliere a fost luată de către Autoritatea de Management din Ungaria a Programului, care avea responsabilitate de contractare”.

„În cadrul derulării proiectelor au fost comise o serie de erori de către Autoritatea de management din Ungaria, care nu pot fi puse pe seama autorităţilor din România”,se mai arată în scrisoarea Guvernului României.

De asemenea, Guvernul României consideră că „în contextul amânării aderării României la Spaţiul Schengen, care ar fi eliminat necesitatea controlului la frontiera româno-ungară, funcţionarea în regim permanent a acestor legături rutiere transfrontaliere nu ar fi posibilă decât cu condiţia înfiinţării unor puncte de trecere a frontierei, la standarde Schengen, ceea ce ar presupune cheltuieli importante, nejustificate, pentru o infrastructură care ar deveni practic inutilă după aderare”.

România şi Ungaria au semnat, la 24 iulie 2014, la Bucureşti, un acord care permite accesul ocazional pe drumurile menţionate, cu aprobarea prealabilă a autorităţilor, şi înainte de aderarea României la Schengen, ca o soluţie provizorie pentru a asigura utilizarea drumurilor menţionate.

Cele mai citite

China este interesată să cumpere din România lucernă și piei de bovine

În perioada următoare, vor fi deschise piețele din Tunisia și Kuweit pentru exportul de animale, anunță ANSVSA Una dintre destinațiile importante în care țara noastră...

Transalpina, închisă între județele Alba și Gorj

Traficul va fi reluat, dacă prognoza meteo se va îmbunătăți Circulaţia rutieră se închide pe DN 67 C, pe Transalpina, între Rânca, judeţul Gorj şi...

Diferențele salariale pe regiuni se adâncesc: Angajații din București câștigă dublu față de cei din Teleorman

Salariile medii nete au crescut în aproape toate județele din România, majoritatea înregistrând creșteri de peste 10%. Excepție fac județele Cluj, Mureș și Gorj,...
Ultima oră
Pe aceeași temă