Sistemul informatic care conectează băncile la baza de date ANAF nu mai funcţionează, iar Fiscul recomandă solicitanţilor de credite să aducă adeverinţe de la angajator, până la remedierea situaţiei.
Din data de 8 iunie 2017, sistemul informatic care leagă băncile de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în baza căruia instituţiile bancare pot verifica veniturile unui solicitant de credit, nu mai funcţionează. Reprezentanţii ANAF au transmis Mediafax că „poate fi o problemă de ore sau de zile” până când situaţia va fi remediată.
ANAF recomandă ca până atunci solicitanţii de credite să aducă adeverinţe de la angajator, aşa cum s-a procedat anterior.
„Din data de 12 iunie se desfăşoară lucrări de mentenanţă la nivelul sistemului informatic al ANAF. Aceste lucrări vor fi finalizate în cel mai scurt timp posibil”, se arată în răspunsul ANAF.
Specialiștii au atras atenția în repetate rânduri că sistemul informatic al ANAF este foarte învechit. În plus, chiar reprezentanții instituției au arătat că starea infrastructurii informatice este critică. La începutul anului, conducerea Fiscului a avertizat că lipsa investiţiilor în sistemul informatic ar putea duce la blocarea activităţii instituţiei, iar situaţia s-ar putea agrava în perioadele de depunere a declaraţiilor fiscale şi de plăţi a impozitelor, atunci când sistemul s-ar putea opri parţial sau chiar total şi chiar s-ar putea pierde date. Sistemul informatic al ANAF funcționează în prezent la o capacitate de 99%, cu mult peste recomandarile tehnice de maximum 70%. Conducerea ANAF a mai atras atenția că din 2012 nu s-au mai făcut investiţii importante în infrastructura tehnică a Fiscului.