2.2 C
București
sâmbătă, 23 noiembrie 2024
AcasăSpecialENI pleacă din România și spune ”pa!” Europei Centrale și de Est....

ENI pleacă din România și spune ”pa!” Europei Centrale și de Est. Afacerea este vândută Grupului MOL

Grupul MOL a anunțat miercuri încheierea acordului de vânzare – cumpărare cu ENI, acord care vizează entități de afaceri în România, Cehia și Slovacia, inclusiv rețele de distribuție de carburanți, care funcționează în prezent sub marca Agip.

În total este vorba despre achiziționarea de către compania maghiară a 208 benzinării în cele trei țări din Europa Centrală și de Est, rețeaua totală de retail ajungând astfel la aproximativ 2.000 de unități în 11 țări.

Finalizarea acordului depinde de îndeplinirea unor condiții prestabilite, printre care și obținerea avizului din partea autorităților de reglementare în domeniu.

Acest pas urmărește strategia Grupului MOL pentru segmentul rafinare și marketing (Downstream) de a-și spori prezența pe piață, acoperirea geografică și numărul de clienți. În cadrul acestui acord este inclusă preluarea activității de vânzări engros de carburanți de la ENI, în țările respective.

“Această achiziție reprezintă un moment marcant al strategiei noastre de creștere a rețelei de benzinării în Europa Centrală și de Est. În Cehia, vânzările medii ale stațiilor achiziționate se situează între primele trei poziții, într-un clasament al companiilor de retail de carburanți. În plus, Grupul MOL va deține a doua mare rețea de benzinării din Cehia. MOL își lărgește semnificativ acoperirea geografică în România și face un pas înainte în ceea ce privește percepția brandului în Slovacia”, a spus Lars Höglund, Senior Vice President pentru divizia de retail a Grupului MOL.

Conform comunicatului grupul MOL, în România achiziția a vizat creșterea cotei de piață, prin integrarea celor 42 de noi benzinării, MOL ajungând la o rețea de 189 de unități plasate pe artere cu trafic intens sau în poziții cu mare vizibilitate.

De ce ENI a decis să iasă din Europa Centrală și de Est? Care este strategia companiei? Până la ora postării articolului nu am primit nici un răspuns de la reprezentanții ENI.

Ce include tranzacția

Contractul vizează, printre altele, operațiunile de vânzari engros și preluarea gestiunii entităților locale. Poziția Grupului MOL în Cehia va fi puternic susținută prin această achiziție: cele 125 noi benzinării, alături de cele 24 sub marca Slovnaft și cele 125 stații PAP Oil, vor majora cota de piață a Grupului MOL la peste 10%. Vânzările medii ale rețelei nou achiziționate reprezintă aproape dublul mediei naționale.

În Slovacia, rețeaua Grupului MOL va ajunge la 253 unități. Cele 41 benzinării nou integrate vor crește vânzările.

MOL a convenit să achiziționeze și participația ENI în Ceska Rafinerska (CRC), însă Unipetrol, țn calitate de actionar majoritar al CRC, deține dreptul de preempțiune pentru acțiunile CRC.

Cum MOL-ul mic a înghițit afacerea din Est a lui ENI cel mare

Conform datelor financiare postate pe site-urile celor două companii, Grupul MOL a înregistrat în 2013 vânzări nete de 24,14 miliarde de dolari, respectiv 17,24 miliarde de euro. Grupul operează în 40 de țări și are circa 29.000 de angajați.

ENI a înregistrat anul trecut vânzări nete de 114,72 de miliarde de euro, desfășoară activități în 85 de țări și are peste 82.000 de angajați.

 

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă