Șoferii ar putea circula pe Lotul I al autostrăzii Nădlac-Arad, cu lungimea de 22 de kilometri, începând de săptămâna viitoare. Lucrările la corpul şoselei au fost finalizate şi mai trebuie realizate doar șanțuri, garduri sau poduri, spun reprezentanții constructorului.
Directorul proiectului autostrăzii Nădlac-Arad, Adrian Adler, a declarat, vineri, pentru Mediafax, că lotul I ar putea fi deschis circulației săptămâna viitoare, pentru că lucrările au fost încheiate.
"Au fost finalizate lucrările la corpul autostrăzii, iar de acum se lucrează doar în exteriorul acesteia, cum ar fi la șanțuri, garduri sau poduri. Așteptăm la începutul săptămânii viitoare o comisie tehnică de la CNADNR, care va verifica elementele ce țin de siguramța circulației, astfel încât dacă se primește acceptul, traficul va fi deschis în jurul datei de 18 decembrie”, a declarat Adler.
El a precizat că, pentru a se putea circula pe autostradă, s-au mai finalizat șase kilometri din lotul II, care asigură legătura cu DN7 printr-un nod rutier existent lângă orașul Pecica. La capătul de la frontiera cu Ungaria, va exista un alt drum de legătură cu DN7, spre actualul punct de control pentru trecerea graniței.
"Acest drum de legătură are doar două benzi, motiv pentru care propunem ca traficul pe lotul I să fie deschis doar pentru autoturisme. În caz contrar, apare riscul unor blocaje create de camioanele care în mod obișnuit așteaptă în coloană controlul de la frontieră. Luăm în calcul și posibilitatea ca tirurile să circule pe lotul I doar pe sensul spre Arad”, a declarat Adler.
Referitor la lotul II, cuprins între Pecica și Arad, Adler a declarat că acesta va fi deschis circulației cel mai probabil în luna iunie, perioadă în care ar urma să fie finalizată și autostrada din Ungaria cuprinsă între Nădlac și Mako.
Construcţia Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat iniţial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.
Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuţie fiind de un an şi jumătate.
CNADNR a reziliat la finele anului 2012 contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, şi a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora, mai scrie Mediafax.
CNADNR a reziliat în vara anului trecut şi contractul de proiectare şi execuţie a lotului II după falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuţie a lucrării era de 84,75%. Lotul II al autostrăzii Nădlac-Arad, în lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germană Astaldi – Max Boegl.