14.1 C
București
vineri, 17 mai 2024
AcasăEconomieCare sunt factorii care determina pretul pentru serviciile SEO?

Care sunt factorii care determina pretul pentru serviciile SEO?

Unul din instrumentele de marketing online care te pot ajuta sa obtii aceasta vizibilitate este optimizarea SEO. Insa cat ar trebui sa coste serviciile SEO de calitate?

Desi SEO a ajuns sa fie un domeniu de care au auzit majoritatea celor care lucreaza in online, putini stiu ca este un proces cu un grad mare de complexitate, care consuma timp. Mai mult decat atat, in piata autohtona de agentii si specialisti SEO, multi folosesc aceleasi strategii pentru mai multi clienti, fara a avea o abordare personalizata in functie de specificul business-ului, lucru care, de cele mai multe ori, face ca rezultatele sa intarzie sa apara. O agentie care ofera servicii SEO de calitate nu ar trebui sa faca niciun compromis in aceasta privinta, ci ar trebui sa inteleaga in profunzime scopul si obiectivele de business ale clientului pentru a crea o strategie de optimizare SEO eficienta.

In general, pretul pentru serviciile SEO se stabileste in functie de domeniul de activitate al clientului si bugetul pe care acesta este dispus sa il aloce, deoarece unele domenii necesita un volum de lucru mai mare, iar altele un volum mai mic. Cu cat concurenta in piata unui anumit tip de business este mai mare, cu atat munca de optimizare va fi una mai mare, asadar, si pretul pentru serviciile SEO va fi unul pe masura.

Ce inseamna, mai exact, servicii SEO de calitate?

Serviciile SEO de calitate inseamna, in primul rand, o investitie facuta inteligent si cu increderea ca banii investiti iti vor aduce rezultatele dorite. Iata ce ar trebui sa faca pentru tine o agentie SEO profesionista pentru a putea pretinde ca iti ofera servicii SEO de calitate:

  •  un audit complet in care sa iti prezinte situatia actuala a website-ului din punct de vedere SEO, precum si informatii, recomandari si solutii practice pentru optimizarea acestuia;
  • research de cuvinte cheie si elaborarea unei strategii
  • optimizare on page (meta taguri optimizate si continut unic, de cea mai buna calitate pe paginile site-ului);
  • optimizare off page (continut unic si relevant pe alte site-uri cu autoritate, cu scopul construirii unui profil solid de backlinkuri);
  • recomandari de imbunatatire a experientei utilizatorului; monitorizarea rezultatelor serviciilor SEO – aceasta se efectueaza constant si se comunica clientului printr-un raport lunar de activitate, in care sunt prezentate evolutia pozitiilor site-ului in Google si a traficului organic, precum si backlinkurile obtinute.

Care sunt factorii decisivi care stabilesc pretul serviciilor SEO?

Este foarte important de stiut ca o parte semnificativa din bugetul alocat pentru servicii SEO va fi directionata catre optimizarea off-page:

  •  crearea de articole de blog, advertoriale si comunicate de presa;
  • identificarea unor site-uri relevante si populare pe care sa fie publicate articolele redactate
  • platirea site-urilor partenere pentru publicarea advertorialelor si a comunicatelor

De asemenea, urmatorii factori influenteaza semnificativ pretul serviciilor SEO:

  •  Volumul de munca – acesta este direct proportional cu complexitatea site-ului si a business-ului clientului. Cu cat este mai complex un site si nisa de promovare este mai concurentiala, cu atat volumul de munca este mai mare si deci, pretul pentru serviciile SEO creste.
  • Nivelul concurentei in mediul online – daca ai in fata competitori puternici, care deja beneficiaza de servicii SEO si ocupa pozitii de top in Google, volumul de munca si implicit, pretul pentru serviciile SEO, vor fi semnificativ mai mari decat daca, de exemplu, domeniul business-ului tau este unul nou si competitia este una redusa.
  • Domeniul de activitate – pretul pentru serviciile SEO creste daca faci parte dintr-un domeniu mai abstract si mai greu de promovat, precum cel tehnic sau cel al adultilor.
  •  Know-how-ul, experienta si vechimea agentiei – acestea sunt criterii foarte importante in stabilirea pretului pentru serviciile SEO. Cu cat o agentie este mai cunoscuta si are un portofoliu de clienti solid, cu atat aceasta va fi mai capabila sa iti aduca rezultatele dorite.

 

Asadar, care este pretul corect pentru serviciile SEO?

Avand in vedere ca nu exista un pret standard pentru serviciile SEO, pretul corect este cel care iti aduce  rezultate concrete, care te ajuta sa iti atingi obiectivele si sa obtii o rata de recuperare a investitiilor cat mai mare. Important este sa alegi o agentie SEO cu experienta dovedita si sa ai rabdare, deoarece rezultatele incep sa apara dupa aproximativ 3 luni, SEO fiind un proces care necesita eforturi constante si sustinute, de ale carui beneficii te vei bucura, insa, pe termen lung.

Spre deosebire de campaniile PPC, optimizarea SEO poate costa mai putin pe termen lung, in functie de gradul de dificultate al cuvintelor alese si de nivelul competitiei. Prin reclamele platite de tip PCC, ajungi mai repede pe prima pagina din Google, pe cuvintele care te intereseaza, insa in momentul in care nu mai ai buget, pozitiile se pierd instantaneu. In schimb, serviciile SEO te ajuta sa cresti incet, dar sigur, intr-un mod organic si sa beneficiezi de rezultate de lunga durata.

Cele mai citite

Iohannis o poate acuza pe Andra că i-a furat opera “Pas cu pas”

Ilustrație: Laurențiu Mușoiu Dacă își tot vede năruit visul de a ajunge secretar general al Alianței Atlanticului de Nord (NATO), iar cu meditațiile nu...

Eclipsată de Rareș Bogdan, Iulia Albu ar putea da găina pe păun, pentru a se apropia de coloritul batistuțelor europarlamentarului

Ilustrație: Laurențiu Mușoiu Criticul de modă Iulia Albu a ajuns să fie extrem de invidioasă pe europarlamentarul Partidului Național Liberal (PNL) Rareș Bogdan. Coloratele batistuțe...
Ultima oră
Pe aceeași temă