0.9 C
București
vineri, 27 decembrie 2024
AcasăInvestigații România Liberă5 euro care pot face minuni

5 euro care pot face minuni

Asociaţia pentru Promovarea Asigurărilor, împreună cu cele mai importante companii din domeniu, încearcă să le explice românilor cum îi poate scăpa o poliţă de câteva zeci de lei de cheltuieli de sute sau chiar mii de euro.

Fie că „zburăm” pentru trei zile la Londra doar pentru cumpărături, fie că ne deplasăm cu maşina personală pentru schi în Austria, suntem, că ne place sau nu, expuşi riscului. Pentru o vacanţă reuşită, vă recomandăm să nu uitaţi din lista de bagaje asigurarea de călătorie în străinătate.

Indiferent de preferinţele de vacanţă, atât liberalizarea circulaţiei în spaţiul Uniunii Europene, cât şi ofertele tot mai variate ale agenţiilor de turism, de la destinaţii exotice până la sejururi tematice, au apropiat tot mai mult turiştii de orice colţ al lumii. Însă entuziasmul care vine la pachet cu apropierea concediului ar putea lăsa într-un con de umbră conştientizarea riscurilor implicate de deplasările în străinătate.

De aceea, pentru a putea profita de această libertate şi pentru a se bucura din plin de momentele de relaxare şi odihnă, turiştii trebuie să se asigure împotriva eventualelor neplăceri ce pot interveni în timpul deplasării. Cu atât mai mult cu cât poate fi vorba de un nefericit accident sau de o problemă de sănătate, turiştii au nevoie de o decontare simplă a cheltuielilor pentru eventualele îngrijiri medicale primite în străinătate.

Asigurarea de călătorie – acoperiri şi costuri

De la data aderării ţării noastre la Uniunea Europeană, asigurarea medicală pentru cei care doresc să călătorească în afara ţării nu mai este obligatorie, o dată cu introducerea Cardului European de Asigurări Sociale de Sănătate, care permite accesul la ajutor medical de urgenţă în cadrul sistemului public de sănătate al fiecărei ţări membre UE.Totuşi, pentru o acoperire completă şi acces la serviciile medicale din sistemul privat, dar şi pentru deplasările în afara spaţiului UE, asigurarea medicală de călătorie rămâne, în continuare, recomandată.

Companiile de asigurare care vând astfel de produse deţin în portofoliu mai multe tipuri de asigurări medicale destinate călătoriilor în străinătate, însă din punct de vedere al acoperirii, toate oferă aproximativ aceleaşi servicii medicale.

Astfel, sunt acoperite cheltuielile generate de accidente sau îmbolnăviri survenite pe perioada asigurată sau pe durata călătoriei în străinătate: cheltuieli medicale – transport de urgenţă, cu salvarea sau la domiciliu, spitalizare, tratament ambulatoriu, medicamente, intervenţii chirurgicale de urgenţă, tratament stomatologic de urgenţă, dar şi cheltuieli de repatriere şi cheltuieli de înmormântare, în caz de deces.

Campanie de promovare

Deşi din ce în ce mai mulţi români decid să îşi petreacă vacanţa în afara ţării, doar o mică parte dintre ei îşi încheie o asigurare medicală de călătorie în străinătate.

În acest context, între 11 şi 15 iulie se desfăşoară Campania „O vacanţă asigurată” organizată, în parteneriat, de APPA – Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor şi Radio EUROPA FM. Prin intermediul acestei campanii, peste un milion de români vor afla mai multe despre rolul asigurărilor medicale de călătorie în străinătate şi, totodată, ce au de făcut atunci când au probleme de sănătate.

„Asigurarea de călătorie este un instrument de protecţie care nu trebuie să lipsească din bagajul nici unui turist care vrea să se bucure de o vacanţă liniştită”, a declarat Alexandru Ciuncan, secretar general al APPA.

Campania continuă seria de proiecte demarate de APPA, menite să crească gradul de informare şi educare în asigurări în rândul publicului din România. Şi această etapă va avea la bază distribuţia de broşuri informative gratuite în Bucureşti şi în marile oraşe ale ţării.

Materialele informative vor ajunge la publicul larg atât prin intermediul promoterilor, cât şi prin intermediul cotidienelor Libertatea şi România liberă. De asemenea, broşurile campaniei vor fi distribuite şi în marile complexuri comerciale din întreaga ţară şi în sediile agenţiei de turism MARSHAL.

Proiectul este susţinut de importante companii de asigurări, brokeraj şi agenţii de turism: ASTRA  Asigurări, CITY Insurance, EUROINS, GENERALI Asigurări, SAFETY Broker, PIRAEUS Insurance Broker, OTTO Broker şi MARSHAL Turism.

Mesajul campaniei va fi promovat şi prin spoturi, ştiri, interviuri şi emisiuni difuzate de Radio EUROPA FM şi TVR Info, prin materiale de interes public preluate de România liberă, Wall-street.ro şi 9am.ro – pe zona de print şi de web. De asemenea, www.RazvanPascu.ro – cel mai citit blog despre călătorii din România – va comunica mesajul campaniei celor care îl accesează.  

Cele mai citite

Donald Trump revine cu declarații provocatoare și sugerează posibilitatea anexării Canadei

În timp ce președintele Joe Biden a transmis un mesaj clasic de Crăciun, subliniind valorile „libertății, iubirii, bunătății și compasiunii”, Donald Trump a ales...

România deschide ușa șoferilor non-UE: străini angajați pe Uber sau Bolt, din 2025

Germania a adoptat un model similar în primăvară, permițând susținerea examenului de calificare în 8 limbi, inclusiv română, ca răspuns la criza forței de...

Avertizare Salvamont: Risc ridicat de avalanșe în Munții Făgăraș și Bucegi

Riscul actual de avalanșă este însemnat și poate crește în următoarele zile, din cauza ninsorilor suplimentare prognozate Salvamont Brașov avertizează că, în această perioadă, riscul...
Ultima oră
Pe aceeași temă