4.2 C
București
joi, 12 decembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăPoliţele unit-linked trag în sus asigurările de viaţă

Poliţele unit-linked trag în sus asigurările de viaţă

În ciuda crizei financiare, vânzările de poliţe life au crescut în 2010 şi se pare că vor creşte şi în 2011, ajutate mai ales de asigurările cu componentă investiţională.

Primm: Care sunt perspectivele asupra anului 2011 în piaţa de asigurări de viaţă?

Theodor Alexandrescu: 2011 este sub semnul optimismului, dezvoltarea acestui an având la bază creşterea profesionalismului în industria asigurărilor de viaţă. De asemenea, implementarea Solvency II va oferi o mai bună guvernanţă corporativă pentru companiile de asigurări. Proiectul este o iniţiativă legislativă, iar companiile de asigurări îşi vor alinia practicile la bunele condiţii de desfăşurare a activităţii prevăzute de această directivă. Acesta este unul din programele legislative prin care companiile vor deveni mai transparente, mai solide financiar, iar protecţia asiguraţilor va fi îmbunătăţită. Alte exemple de programe legislative implementate cu un scop similar sunt norma emisă de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, referitoare la desfăşurarea activităţii brokerilor de asigurări sau norma de licenţiere a agenţilor. Din perspectiva preluărilor şi achiziţiilor la nivelul pieţei, estimăm că 2011 va fi un an marcat de consolidări ale pieţei, în sensul că acele companii care nu au înregistrat rezultate financiare pozitive vor încerca să îşi limiteze activitatea în România, redefinindu-şi strategia locală, aceste companii fiind predispuse preluării. Noi, ALICO, suntem întotdeauna atenţi la oportunităţile pieţei şi evaluăm iniţiativele care ne pot ajuta să creştem profitabil. În astfel de situaţii, companiile sunt evaluate prin prisma mai multor considerente: portofoliul de clienţi, distribuţia (directă sau subcontractată), managementul – are valoare dacă respectiva companie este preluată de un grup sau o companie care nu are prezenţă pe piaţa locală.

Am observat că, în 2010, evoluţia pieţei de asigurări de viaţă a fost susţinută de produsele unit-linked. Care estimaţi că sunt cele mai căutate asigurări de viaţă în 2011?

T.A.: Clasa de produse care se va dezvolta în continuare şi în acest an este cea a produselor unit-linked (cu componentă investiţională), dacă nu sunt modificări în legislaţia privind deductibilitatea fiscală a primelor de asigurare şi nu este iniţiată nici reforma sistemului de sănătate. Dacă aceste iniţiative legislative ar fi puse în practică, atunci factorul de creştere ar fi, cu siguranţă, asigurările de sănătate şi cele de viaţă, pentru care ar fi prevăzute deductibilităţile fiscale. Consider relevant să fac deosebirea între produsele cu beneficii garantate şi produsele de investiţii cu garanţii oferite prin produse structurate. În primul caz, beneficiile sunt garantate de companie prin capitalul propriu, iar în al doilea caz, garanţiile sunt oferite de emitentul produselor structurate. Alte produse de asigurare care vor înregistra creştere în 2011 sunt cele distribuite prin bănci, acestea fiind asigurări standardizate ce oferă beneficii de economisire şi protecţie, fie ataşate unui produs bancar, fie achiziţionate separat de acesta. În ceea ce priveşte produsele distribuite prin brokeri, acestea vor resimţi un regres din cauza legislaţiei. În mod similar, în lipsa unei legislaţii adecvate, produsele oferite în calitate de beneficii pentru angajaţi vor stagna, deşi au un potenţial foarte mare de dezvoltare într-un context legislativ favorabil.

Având în vedere contextul economic din 2011, ce strategie de piaţă veţi aborda în acest an?

T.A.: Ne vom dezvolta atât prin creştere organică, cât şi prin posibile achiziţii de distribuţie, cu perspective de a deschide agenţii şi în alte oraşe: Târgu Mureş, Sibiu, Satu Mare. Avem în plan dezvoltarea de noi parteneriate cu băncile, pentru a pune la dispoziţia clienţilor poliţe individuale oferite la ghişeu de ofiţerul bancar (OTC), precum şi pregătirea Departamentului de Beneficii pentru Angajaţi (Employee Benefits), cu scopul de a pune la dispoziţia clienţilor pachete competitive în momentul în care această piaţă se va „deschide”. În prezent, acest domeniu este neexploatat, din cauza lipsei stimulilor fiscali. Referitor la strategia de produs, pregătim asigurări de grup, medicale şi cu componentă de economisire pentru perioada pensiei, alături de produse individuale de sănătate. În privinţa investirii activelor noastre în instrumente sigure, analizăm cu seriozitate Fondul Proprietatea, ce constituie un potenţial de investiţii pentru noi. La nivel global, în urma achiziţiei din 1 noiembrie 2010, ALICO face parte din MetLife Inc., care este un lider global în asigurări, anuităţi şi programe de beneficii pentru angajaţi, oferind acum servicii pentru 90 de milioane de clienţi în peste 60 de ţări. Datorită experienţei cumulate a MetLife şi ALICO la nivel internaţional, avem posibilitatea de a pune la dispoziţia clienţilor mai multe instrumente care îi ajută să-şi protejeze viitorul din punct de vedere financiar.

Ce mesaj aveţi pentru piaţa de brokeraj şi partenerii de distribuţie cu care colaboraţi?

T.A.: Consider că partenerii noştri actuali şi potenţiali ar trebui să ştie că suntem pregătiţi cu un program de formare şi sprijin logistic pentru creşterea competitivităţii şi a profesionalismului brokerilor de asigurări. Avem mijloacele şi resursele necesare pentru a susţine adaptarea şi reorientarea lor către un model de distribuţie de tip consultativ.

Cele mai citite

Elena Udrea nu scapă de închisoare. ÎCCJ i-a respins cererea de revizuire a condamnării de 6 ani în dosarul „Gala Bute”

Un complet de cinci judecători de la Instanţa supremă a respins joi cererea depusă de Elena Udrea privind revizuirea condamnării de 6 ani închisoare...

Poșta Română introduce plata cu cardul la domiciliu

Poșta Română, în parteneriat cu CEC Bank și Visa, implementează o soluție modernă de plată direct la domiciliul clienților Începând cu 12 decembrie 2024, românii...

Manchester City, de nerecunoscut! Rio Ferdinand critică forma slabă a echipei lui Guardiola

Manchester City traversează o perioadă dificilă, cu rezultate sub așteptări în Champions League și în Premier League. Miercuri seară, echipa lui Pep Guardiola a...
Ultima oră
Pe aceeași temă