» Producatorul de bauturi racoritoare Quadrant Amroq Beverages (QAB), parte a Pepsi Americas, va investi peste 100 milioane de dolari in fabrica pe care o construieste in zona Militari din Capitala, termenul de finalizare fiind 2010-2011, a declarat agentiei Mediafax presedintele companiei, Mike Holmes.
Suprafata terenului este de 80.000 de metri patrati, iar cea a unitatii de productie va fi destul de mare, de aproximativ 50.000 de metri patrati", a spus Holmes.
Fabrica va fi dezvoltata in trei etape, iar prima faza, care va fi incheiata in trimestrul doi al anului viitor, probabil in luna mai, va presupune constructia cladirilor si punerea in functiune a noilor linii de productie.
Cu investitii de 40 de milioane de dolari, prima faza de dezvoltare va permite companiei sa produca bauturi necarbonatate la cutie, gama importata in prezent din Cehia.
In urmatoarea etapa, care se va concretiza pana la inceputul anului 2010, vor fi aduse linii de productie care deja sunt in functiune, fie de la fabrica QAB de la Bucuresti, fie de la unitatea din Covasna, fie de la alte unitati de productie ale companiei americane din afara tarii.
In ultima faza, compania va extinde spatiile de depozitare si cele auxiliare de la fabrica din Militari.
"Vom continua productia la fabrica de la Covasna si dupa finalizarea unitatii din Militari, iar productia de la fabrica din Capitala va fi mutata in Militari, insa nu va pot spune cand vom inchide actuala unitate", a precizat Holmes.
Capacitatea de imbuteliere a companiei este in prezent de aproximativ 80 de milioane de navete pe an, dar dupa ce va incepe productia la noua unitate, capacitatea anuala va ajunge la circa 100 de milioane de navete pe an.
"Ne asteptam sa crestem capacitatea de productie cu circa 20% dupa finalizarea primei etape in 2009", a spus Holmes.
In privinta cresterii capacitatii de bauturi racoritoare necarbonatate, aceasta se va situa la 30-35% in 2009, ca urmare a punerii in functiune a noilor linii de la fabrica din Militari.
Cea mai mare rata de crestere a fost inregistrata anul trecut de segmentul de ice-tea, iar cel mai mare volum, de 60-65% din totalul afacerii, a fost consemnat de bauturile racoritoare carbogazoase.
Anul trecut, valoarea pietei de bauturi racoritoare a fost de 750 de milioane de litri, potrivit lui Holmes, care citeaza datele firmei de cercetare Canadean.