9.8 C
București
vineri, 10 ianuarie 2025
AcasăInvestigații România LiberăCum putea demara în 2014 „Piteşti-Sibiu“ pe banii UE

Cum putea demara în 2014 „Piteşti-Sibiu“ pe banii UE

România va transmite Comisiei Europene până la finele acestei luni documentul care stabileşte modul de utilizare a fondurilor europene.

Guvernul a aprobat, miercuri, Acordul de Parteneriat (AP) 2014-2020, care stabileşte modul de utilizare a fondurilor europene, şi îl va transmite în mod formal Comisiei Europene (CE) la finele lunii martie, a anunţat, miercuri, ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici. Termenul-limită pentru trimiterea acestui document esenţial este 22 aprilie, ceea ce înseamnă că România îl trimite cu doar trei săptămâni înainte de expirarea acestuia.

Citeşte şi: Departamentul Marilor Rezilieri. Încă două contracte de autostradă rupte?

Potrivit Comisiei Europene, până în prezent Acorduri de Parteneriat au fost trimise de 12 ţări, primele fiind primite din partea Poloniei, Franţei şi Lituaniei.Trebuie reţinut că Bruxelles-ul are posibilitatea de a trimite observaţii într-un termen de trei luni de la primirea AP, însă are şi obligaţia de a aproba AP în patru luni de la momentul la care documentul i-a fost trimis. Aceasta înseamnă că România va avea la dispoziţie doar o lună pentru a modifica AP în conformitate cu cerinţele CE. Termenul este foarte scurt luând în considerare performanţele slabe ale funcţionarilor responsabili de atragerea de fonduri europene. La finele lunii decembrie, experţii CE caracterizau prima versiune a AP ca lipsită de viziune strategică, prea vagă şi arătau că nu dovedeşte că lecţia dată de eşecul cheltuirii banilor UE este valorificată.

Cazul autostrăzii Sibiu-Piteşti

Potrivit fostului ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, banii europeni s-ar fi cheltuit mai cu folos şi rapid dacă nu s-ar fi anulat licitaţia pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Piteşti-Sibiu. Se putea organiza chiar şi licitaţia de construire şi semna contractul, conţinând clauză suspensivă, afirmă acesta. CNADNR a demarat procedurile de licitaţie pentru revizuirea studiului de fezabilitate în primăvara anului 2012, când la şefia Ministerului Transporturilor se afla Alexandru Nazare. Ulterior, în noiembrie, licitaţia, evaluată la puţin peste 14 milioane de euro, a fost anulată, în perioada în care la Transporturi ministru era Ovidiu Silaghi. În prezent, CNADNR s-a răzgândit iarăşi şi vrea să refacă studiul de fezabilitate pentru Sibiu-Piteşti.

Alocările propuse sunt:

• 9,5 miliarde euro pentru Programul Operaţional privind Infrastructura Mare;

• 6,6 miliarde euro pentru Programul Operaţional Regional;

• 4,2 miliarde euro pentru Programul Operaţional Capital Uman;

• 553 milioane euro pentru Programul Operaţional Capacitate Administrativă;

• 1,2 miliarde euro pentru Programul Operaţional Competitivitate;

• 265 milioane euro pentru Programul Operaţional Asistenţă Tehnică;

• 452 milioane euro pentru programe de cooperare transfrontalieră;

• 8 miliarde euro pentru Programul Naţional pentru Dezvoltare Rurală.

Fondurile UE pentru perioada 2014-2020 nu vor ajunge în România mai devreme de jumătatea anului viitor.

Doru Cireasa
Doru Cireasa
Doru Cireasa
Cele mai citite

FCSB își dorește un atacant de națională! Denis Alibec, numele vehiculat, dar transferul rămâne incert

FCSB continuă pregătirile pentru a doua parte a sezonului, în cantonamentul din Antalya, și este în căutarea unui atacant care să concureze cu Daniel...

Creștere robustăa comerțului cu amănuntul în 2024: consumul de produse nealimentare, motorul principal

Principalul factor al acestui avans a fost consumul de produse nealimentare, care a înregistrat un salt de 14,7% față de anul anterior. Vânzările de produse...

Lionel Messi și Luis Suarez deschid ușa pentru Neymar la Inter Miami! „Știm cine este și ce poate”

Neymar, fostul coechipier al lui Lionel Messi și Luis Suarez la Barcelona, își exprimă dorința de a reface celebrul trio MSN, iar cei doi...
Ultima oră
Pe aceeași temă