Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat vineri seară, în cadrul unei emisiunii de pe B1 TV, că CFR Marfă are datorii istorice de peste 2 miliarde de lei, pe care le-ar recupera abia în 20 de ani, în cazul în care nu va fi privatizată, scrie b1.ro.
Fenechiu a reargumentat că nu ar fi de acord cu privatizarea companiei de trasnport feroviar marfă dacă nu ar cere boardul Fondului Monetar Internaţional.
„Am spus şi repet, eu nu aş privatiza CFR Marfă. Când am făcut această afirmaţie m-am bazat pe o situaţie pe care am studiat-o la nivel european şi anume că toate marile ţări din Europa au o companie de transport feroviar de marfă în proprietatea statului. Credeţi-mă, l-am întrebat pe reprezentantul FMI, uitându-mă în ochii lui, dacă ţara lui are o astfel de companie şi de ce nu ne lasă şi pe noi. Mi-a zis că ei sunt aici de mult timp şi ne-au tot rugat să punem un management care să redreseze compania, dar şi-au dat seama că nu suntem în stare. De asta am spus la acea vreme că FMI şi-a pierdut încrederea în noi, că i-am tot păcălit că facem performanţă şi n-am făcut”, a declarat Relu Fenechiu.
Ministrul Transporturilor a precizat că transportul de marfă feroviar putea fi o activitate rentabilă în România dacă nu se fura şi nu era condusă prost, motiv pentru care a şi ajuns să aibă „datorii istorice”.
„Transportul feroviar marfă trebuie să fie o activitate strategică şi eu aş fi dorit să rămână în proprietatea statului. CFR Marfă a ajuns să aibă pierderi uriaşe cam din 2008. Azi e o companie în creştere, dacă nu s-ar privatiza şi n-am avea datorii istorice. Avem aproape două miliarde de lei datorii, ne-ar trebui 20 de ani să le recuperăm. Ele pot fi şterse, Comisia Europeană ne dă voie să le ştergem doar dacă privatizăm compania, altfel se consideră ajutor de stat”, a mai precizat Relu Fenechiu.